ناشناس

پسر ١٢ ساله ای دارم که الان متوجه شدم با دختر عموش رابطه جنسی برقرار کرده" چه کنم؟

پسر ١٢ ساله ای دارم که الان متوجه شدم با دختر عموش رابطه جنسی برقرار کرده" و از پنجره حمام داشت مادرم رو میدید.
پنجشنبه، 28 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

پسر ١٢ ساله ای دارم که الان متوجه شدم با دختر عموش رابطه جنسی برقرار کرده" چه کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : کم سواد ، 32 ساله )

پسر ١٢ ساله ای دارم که الان متوجه شدم با دختر عموش رابطه جنسی برقرار کرده" و از پنجره حمام داشت مادرم رو میدید.


مشاور: خانم ضیایی

با سلام و احترام خدمت شما پرسشگر گرامی. بیان کردید "پسر 12 ساله ای دارید که با دختر عمویش رابطه جنسی برقرار کرده": بزرگوار تربیت جنسی فرزندان از دوران کودکی و توسط پدر و مادر انجام می شود. دقیقا از همان موقعی که فرزند را به دستشویی و حمام می بریم، حریم خصوصی و حفظ حیا را به آن ها آموزش می دهیم تا به مرور این مفاهیم اخلاقی در کودک درونی شود. و همه ی اعضای خانواده هم سعی می کنند پوشش مناسبی داشته باشند تا به بچه این پیام مهم را القا کنند که این خانه قوانینی دارد که همه باید رعایت کنند. البته من درباره ی سبک تربیتی و قوانینی که در منزل دارید اطلاعی ندارم ولی دید زدن پسر هنگام حمام رفتن دیگران و..... نشان از این می دهد که حفظ حریم خصوصی و شرم و حیا در فرزند شما نهادینه نشده است.
- برای هر رفتاری که در کودک و نوجوان سر میزند، در ابتدا سعی می کنیم عوامل زمینه سازی که سبب آن رفتار نامطلوب می شود را پیدا کنیم مثل: تماشای ماهواره، دیدن فیلم های مستهجن، رعایت نکردن والدین هنگام برقراری روابط خاص، و......
- بزرگوار با سن بلوغ، میل یا کشش به جنس مقابل بیشتر می شود و نیاز غریزی که سال ها خفته بود، ناگهان بیدار می شود و نوجوان را تحت فشار قرار می دهد و ممکن هست کنجکاوی هایی داشته باشند و.... ولی برقرار کردن رابطه ی جنسی، جای چالش و بررسی زیادی دارد، زیرا نشان از این دارد که فرد خودکنترلی پایینی دارد و مدیریتی روی هیجانات و امیالش ندارد و همین امر می تواند سرآغاز بسیاری از آسیب ها و مشکلات هم برای خود فرد و هم دیگران شود.
- ما باید کاری کنیم که نوجوان احساس ارزشمندی و عزت نفس بکند در این صورت بهتر می تواند امیال و هیجاناتش را مدیریت کند خصوصا اگر فرد زمینه ی دینی و مذهبی داشته باشد با پر و بال دادن به این اعتقادات، خودکنترلی و خویشتن داری در فرد بیشتر می شود.
- در هنگام بلوغ و دوران نوجوانی، لازم هست بعضی نکات و مسائل درباره ی این دوران از زبان پدر به پسر گفته شود. مثل احتلام، نعوظ صبحگاهی و....و پدر برای او توضیح دهد که وقتی این اتفاق برای او می افتد لازم نیست ، اندام خصوصی خود را لمس کند، بلکه یک موسیقی ملایم گوش دهد .......
و نکته ی مهم اینکه برقراری رابطه ی جنسی آن هم در این سن، موردی نیست که بتوان به راحتی تغافل و چشمپوشی کرد، چون همانطور که گفتم احتمال آسیب های فراوان و جبران ناپذیری وجود دارد. بنابراین لازمه بسیاری از مسائل و خطرها و خط قرمزها توسط فردی که پسرتان از او حرف شنوی دارد که بهتر است همان پدر باشد، برای او گفته شود و به آموزش داده شود که با پیامدها و عواقب این کار آشنا شود. و در نهایت، لازم است جهت بررسی های بیشتر حتما به روانشناس مراجعه کنید.
موفق و پیروز باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.