ناشناس

برای بیداری و شادابی چه راهکاری پیشنهاد می دهید؟

سلام. چیکار کنم یا چی بخورم موقع مطالعه، خوابم نبره و سر حال باشم؟ و چه زمانی تست زدن پیشنهاد میشه؟ ممنون
دوشنبه، 15 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

برای بیداری و شادابی چه راهکاری پیشنهاد می دهید؟

ناشناس ( تحصیلات : فوق لیسانس ، 30 ساله )

سلام. چیکار کنم یا چی بخورم موقع مطالعه، خوابم نبره و سر حال باشم؟ و چه زمانی تست زدن پیشنهاد میشه؟ ممنون


مشاور: خانم قربانی

با سلام و درود بر شما همراه گرامی سایت راسخون.
گویا در هنگام مطالعه به خواب میروید و نمیتوانید از فرصت خود بهره کافی برای مطالعه ببرید.
مرد جوان، چرت زدن ها میتواند دلایل متفاوت داشته باشد مانند خستگی، کم خونی، عادت نداشتن به مطالعه، غلبه بلغم، بی علاقگی به موضوع مورد مطالعه و.. .
پیشنهاد میکنم حتما قبل شروع مطالعه، مخصوصا اگر بعد از ساعت کاری تان است، استراحت کافی داشته باشید و حداقل در حد نیم ساعت بخوابید. وضعیت کم‌ خونی خود را بررسی کرده و با صحبت با کارشناس تغذیه اسلامی، ان را مرتفع سازید. مثلا خوردن شیره انگور، برگه خیس شده زردالو به صورت یک‌ روز در میان و مخلوط رنده سیب و عسل و گلاب میتواند برایتان کمک کننده باشد. همچنین کارشناس طب اسلامی به راحتی میتواند وضعیت مزاجی(در مراجعه حضوری) ‌شما را بررسی کرده و در صورت عدم تعادل انها، برنامه غذایی مناسب را ارایه دهد. بلغم از مزاج هایی است که به دلیل مصرف مواد خوراکی با طبع سرد، بر فرد غلبه کرده و او را به کرختی و سستی میکشاند و وجه مشخصه ان هم خواب الودگی و تنبلی ست. سعی کنید محیط مطالعه را طوری ترتیب دهید که سکوت کامل نباشد یا بسیار تنها نباشید، انتخاب محیط کتابخانه برای این‌ امر موثر خواهد بود. وضو گرفتن سبب از بین رفتن خواب الودگی میشود و کمک‌ گرفتن از خوراکی های ریز نیز برای شکستن چرت تان خالی از فایده نیست. البته توجه داشته باشید که پس از خوردن غذای مفصل یا پر چرب اقدام‌ به مطالعه ننمایید.
در نهایت سعی کنید هدف خود را از ازمون مذکور برجسته ساخته و انگیزه ایجاد کنید و در ساعاتی از شبانه روز مطالعه کنید که یادگیری بالایی دارید. مثلا برخی افراد شبها بهتر یاد میگیرند و برخی صبح ها. تعیین این زمان بر اساس تجربیات خودتان است. زمان تست زدن هم بهتر است حداقل بعد از یک دور مطالعه کامل منابع باشد و پس از ان نیز همراه به مطالعه هر فصل از منابع و به طور مستمر ادامه یابد. در ماه های پایانی نیز فقط بر تست زنی تمرکز کرده و خلاصه خوانی نمایید.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.