ناشناس

ساعات خواب و درسم را چگونه منظم کنم؟

با سلام و عرض ادب مجدد. دختری ۹ ساله ای دارم‌ که بسیار اهل بازی ست و وقتی از مدرسه می اید به جای درس شروع میکند به بازی تا حسابی خسته شود بعد غروب میخوابد تا حدود ۹‌شب و شروع میکند به درس و... شب که ما در حال آماده شدن برای خواب هستیم اجازه نمیدهد ما خواب باشیم یا درس هایش را میخواند یا خواب ندارد و... چکار باید انجام بدم تا منظم بشه؟؟
جمعه، 27 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

ساعات خواب و درسم را چگونه منظم کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 30 ساله )

با سلام و عرض ادب مجدد. دختری ۹ ساله ای دارم‌ که بسیار اهل بازی ست و
وقتی از مدرسه می اید به جای درس شروع میکند به بازی تا حسابی خسته شود
بعد غروب میخوابد تا حدود ۹‌شب و شروع میکند به درس و... شب که ما در حال آماده شدن برای خواب هستیم اجازه نمیدهد ما خواب باشیم یا درس هایش را میخواند یا خواب ندارد و... چکار باید انجام بدم تا منظم بشه؟؟


مشاور: خانم قربانی

با سلام و احترام خدمت شما همراه گرامی سایت راسخون.
ساعات خواب و بازی فرزندتان ، سبب بی نظمی زندگی تان گشته و قصد مدیریت و اصلاح ان را دارید.
مادر گرامی، برای منظم کردن ساعات خواب دخترتان، لازم است به صورت تدریجی پیش بروید. یعنی مثلا هفته‌ اول ۲۰ -۳۰ دقیقه تغییر زمان را هدف خود قرار دهید. برای اینکه فرزندتان با شما همراهی کند‌، زمانی که بعد از مدرسه مشغول میشود با او هم بازی شوید و همراهی خود را با او نشان دهید. این همراهی سبب خستگی بیشتر او و اطاعت فرزندتان از شما میشود. در این حین نیم ساعت قبل از زمان معمول بازی را به اتمام برسانید و او را به خواب دعوت کنید. در ادامه و در حین بازی و دوستانه به او بگویید که بخاطر رسیدگی به درسهایش، لازم است زودتر بیدار شود و در این زمینه و لزوم بیداری و...‌ هم، صحبت کنید و اجازه دهید خودش به نظم و فواید خواب زود هنگام شب پی ببرید و اشاره کند. البته این‌ گفتگوها را به دفعات و روزهای بعد موکول نمایید. با این‌ نوع برخورد و مقید کردن او به زمان بندی و برنامه خواب و بیداری و ساعات مشخص خواب، به مرور او با شما هماهنگ خواهد شد.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.