ناشناس

چه جوری با آرامش درس بخونم؟

سلام خانم‌ مشاور. من اول دبیرستانم و درس هامون حسابی سخته. هر روز امتحان داریم. دو تا برادر کوچک‌ دارم و از طرفی هم منزل ما با مادربزرگ‌ و عموم در یک‌ ساختمان هستیم و رفت و امدهامون زیاده. نمی دونم چه جوری با آرامش درس بخونم؟ واقعا اذیت میشم. یه دوست دارم‌ که پدر نداره و مادرم سرکاره. دختر خوبیه و توی خونه تنهاست. مادرم دیده اون و مادرش رو و حسابی خوشش اومده. هر چی میگم بزار برم خونشون درس بخونم نمیذاره. چکار کنم؟
يکشنبه، 29 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

چه جوری با آرامش درس بخونم؟

ناشناس ( تحصیلات : دبیرستان ، 16 ساله )

سلام خانم‌ مشاور. من اول دبیرستانم و درس هامون حسابی سخته. هر روز امتحان داریم. دو تا برادر کوچک‌ دارم و از طرفی هم منزل ما با مادربزرگ‌ و عموم در یک‌ ساختمان هستیم و رفت و امدهامون زیاده. نمی دونم چه جوری با آرامش درس بخونم؟
واقعا اذیت میشم. یه دوست دارم‌ که پدر نداره و مادرم سرکاره. دختر خوبیه و توی خونه تنهاست. مادرم دیده اون و مادرش رو و حسابی خوشش اومده. هر چی میگم بزار برم خونشون درس بخونم نمیذاره. چکار کنم؟


مشاور: خانم قربانی

با سلام و احترام خدمت شما همراه گرامی سایت راسخون.
قرابت شما به اقوام و رفت و آمدهایشان و وجود برادران پر جنب و جوش، شرایط مطالعه را برای شما ناممکن ساخته است.
تنها راه حلی که به سراغ تان امده، همراهی با دوستتان است اما مجاب کردن کردن خانواده برای این منظور را نمی دانید‌.
دوست نوجوان من، فضای ارام‌ برای مطالعه حق شماست و لذا در چنین شرایطی میتوان با خلاقیت راه حل ساخت. مجاب کردن خانواده تان برای همراهی با هم کلاسی تان نیز راه حلهایی دارد که در ادامه، راه حل های پیشنهادی هر دو مورد مورد اشاره قرار میگیرد.
- حضور در منزل دیگری به صورت پیوسته و مکرر، طبیعتا مقابله و جبهه گیری خانواده را به دنبال دارد و طبیعی ست‌که والدین تان مخالفت داشته باشند و مگر اینکه سطح صمیمیت و ارتباط شما افزایش یابد. از دوستتان بخواهید با مادرش به منزل شما رفت و امد کنند و شما نیز به بهانه گرفتن‌ کتاب یا مهمانی و یا تبریک تولد و.‌.. همراه با مادرتان به منزل ایشان بروید. پس از چند مراوده، طبیعتا از گارد دو طرف کاسته میشود و شما میتوانید به خواسته خود برسید.
- رفتن‌ به نزدیک ترین کتابخانه و یا سالن مطالعه، نیز میتواند راه گشای شما باشد.
- اعلام موضع برای همه اعضای خانواده، راه حل دیگر شماست. یعنی در محیط منزل طوری متعصبانه مطالعه دروس خود را دنبال نمایید و بگویید که درس برایتان اهمیت فراوان دارد که همه نیاز شما را جدی بگیرند. اگر اتاقی در منزل هست ان را به طور اختصاصی درخواست کنید یا حتی از مادر بزرگتان بخواهید که چنین فضایی را برای شما فراهم کند. و یا حتی با توجه به امکانات موجود و اندکی سختی، هر فضای کوچک و حتی بدون کاربرد را به فضای دلخواه تبدیل نمایید. مثلا انباری یا پاگرد منتهی به پشت بام‌ و... که رفت و امد کمتری در آن صورت میگیرد، را مورد بررسی قرار داده و با مناسب سازی ان مشکل خود را حل نمایید.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.