ناشناس

برای تقویت اراده ام چه کنم؟

سلام و خدا قوت. من قصد دارم که سومین سال پیاپی کنکور شرکت کنم. در 2 کنکور قبلی ام عامل اصلی شکست من کم ارادگی ام بود. برای افزایش اراده ام چه کنم؟ ممنون
چهارشنبه، 9 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

برای تقویت اراده ام چه کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 20 ساله )

سلام و خدا قوت. من قصد دارم که سومین سال پیاپی کنکور شرکت کنم. در 2 کنکور قبلی ام عامل اصلی شکست من کم ارادگی ام بود. برای افزایش اراده ام چه کنم؟ ممنون


مشاور: خانم قربانی

با سلام و احترام خدمت شما همراه گرامی سایت راسخون. من هم خداقوت عرض میکنم.
«اراده» رقابتی بین دو بخش از وجود ادمی ست. بخشی که به اهداف بلند مدت فکر می‌کند و بخشی که به خوشحالی و لذت آنی می‌ اندیشد. اراده با سه فعالیت های سه بخش از مغز مرتبط است و با توجه به میزان استرس، انرژی‌ و طرز تفکرتان، مغز شما راه‌های متفاوتی را برای مواجهه با هر چالشی که نیازمند اراده‌ است، انتخاب می‌کند. راهکارهایی که در تقویت اراده میتوانند مفید باشند عبارتند از:
- خوب خوابیدن و داشتن استراحت کافی. سعی کنید با توجه به طبع خود، ۷-۸ ساعت خواب ان هم از ده شب داشته باشید. در صورت خواب کم بخش‌هایی از مغزتان که مسئول اراده‌ تان است، خاموش می‌شود. و نمیتواند جلوی تصمیم‌ تان برای لذت‌های آنی را بگیرد.
- ورزش کنید. ورزش علاوه بر تقویت جسم در عملکرد مغز نیز اثر دارد و مراکز مرتبط با اراده را تقوبت و هماهنگ تر میسازد.
- گیاه خواری. رژیم گیاه‌ خواری تأثیر چشمگیری بر عملکرد مغز دارد.
- کارها و برنامه های خود را اولویت بندی کنید و کارهای مهم و بزرگ را در اولویت خود قرار دهید. انجام کارهای مهم در ابتدای روز و زمانی که آمادگی بالایی دارید، توفیق شما را بیشتر کرده و به سبب کسب موفقیت، تجربه ای از" من میتوانم" خواهد بود. (درس ها و مطالعه را در ساعات اول روز دنبال کنید. مخصوصا درسهای سخت تر را)
- سعی کنید مطالعه در شما تبدیل به عادت شود و به گونه ای که به ان اعتیاد پیدا کنید. برای این منظور لازم است مطالعه را به صورت منظم دنبال کنید.
- در کتابخانه به مطالعه بپردازید.
- دوستان و اطرافیان‌ خود را از کسانی انتخاب کنید که با شما هم هدف هستند‌.
- محیط خود را پاکسازی کنید و عواملی که سبب وسوسه شما برای ترک‌ برنامه مطالعه تان میشود را حذف نمایید. مثلا گوشی تلفن را از خود دور سازید‌‌.
- برنامه ریزی منطبق بر شرایط خود داشته باشید.
- برای خود پاداش و تنبیه در نظر بگیرید. اگر طبق برنامه و یا حداقل ۷۰-۸۰ درصد برنامه تان پیش رفتید خود را تشویق کنید ‌‌و گرنه از جریمه استفاده کنید و با محروم کردن خود از تفریحات و دل خواسته هایتان، خود را برای پیگیری برنامه ملزم‌ نمایید.
- انگیزه تان را تقویت‌ کنید و به اهداف فکر کنید.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.