ناشناس

درمان واریکوسل چیه؟

با عرض سلام. واریکوسل چپ و راست دارم و راهی برای درمان سنتی می گردم و بدنم خیلی گرمه.
پنجشنبه، 17 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

درمان واریکوسل چیه؟

ناشناس ( تحصیلات : سیکل ، 28 ساله )

با عرض سلام. واریکوسل چپ و راست دارم و راهی برای درمان سنتی می گردم و بدنم خیلی گرمه.


مشاور: خانم کیخا

با سلام و از حسن انتخابتان سپاسگزارم.

واریکوسل نوعی بیماری مختص آقایان است که بر اثر اتساع وریدهای بیضه رخ میدهد. در واقع برگشت خون در سیاهرگ به بیضه باعث لخته شدن خون در وریدهای اطراف بیضه میشود و با توجه به شدت لخته های خونی میتواند باعث سنگینی درد در بیضه شود و عدم نعوظ و نا باروری را نیز به همراه دارد. واریکوسل میتواند بر اندامهای مجاور مانند کلیه و مثانه نیز تاثیر بگذارد و باعث عفونت در این اندامها شود. اما اگر بخواهیم علت واریکوسل را دقیقتر بررسی کنیم باید گفت که تحرک سریع و جهش صفرا باعث سوختن خون و انباشته شدن خون در رگها میشود. علت های مختلفی وجود دارد که صفرا را بیش از حد به حرکت در می آورد که از ابعاد مختلف آن را بررسی میکنیم.

*مشکلات روحی روانی که میتواند از محیط اطراف نشات بگیرد باعث بروز چنین اختلالی میشود. زیرا یکی از وظایف غده هیپوفیز ترشح هورمون تستسترون هست که این غده در مغز وجود دارد و ضعف عصبهای مغزی میتواند باعث بروز سودا و ضعف حرکت خون در وریدها شود.
*دیدن فیلم‌های مستهجن میتواند باعث اختلال ذهنی و روحی انسان شود و احتیاجات غریزی انسان از مسیر اعتدال خارج میشود و با دیدن این صحنه ها از ایده آلهای ذهنی فراتر میرود و باعث جهش سریع صفرا در رگها میشود و خون تبدیل به سودا میشود.
*تغذیه نامناسب، عدم خواب کافی و مناسب در زمان و مکان مناسب، مصرف فست فود بیش از حد، مصرف ترشیجات، مصرف غذای تند و تیز، مصرف آب یخ، مصرف سردیجات مانند ماست و دوغ و آب همراه غذا، عصبانیت آنی، برداشتن بار سنگین که سنگینی آن بر پایین تنه تحمیل شود، استمنا، سرکوب نیازهای جنسی از عوامل واریکوسل است.

*به صورت کلی واریکوسل از تجمع سودا در ناحیه بیضه ایجاد میشود که انواع مختلف دارد. لذا برای رفع این مشکل در گام اول پرهیزات را لازمه درمان قرار دهید و ازاله اسباب اولویت دارد. پرهیز از تمام مواردی که ذکر شد الزامیست و به هیچ عنوان در دوره درمان از این موارد استفاده نشود. صبح ناشتا و در ساعت 6 یک عدد سیب درختی میل کنید و حدود نیم ساعت تا چهل و پنج دقیقه پیاده روی همراه تعریق داشته باشید. قبل از صبحانه یک سوم لیوان سرکه انگبین (اصل) را به همراه عرق کاسنی و خارمریم میل کنید و در وعده صبحانه حتما یک لیوان شیر ولرم و عسل میل شود. قبل از غذا یک قاشق روغن بادام شیرین میل کنید و همراه غذا به هیچ عنوان سردیجات و ترشی و ادویه تند میل نشود و بعد از غذا یک قاشق رب انار ملس به همراه کمی آب میل کنید.

• یک مشت عناب را نیم کوب کرده و با 2 قاشق غذاخوری زرشک کوهی و 2 لیوان عرق شاهتره به مدت 10دقیقه ملایم جوشانده و بعد از صاف کردن با عسل یا نبات شیرین کرده و روزی دو استکان صبح و شب میل کنید.

• از مخلوط روغن سیاهدانه و بادام تلخ و بادام شیرین به پهلوها و انتهای کمر روزی سه بار ماساژ دهید (این کار اگر به همراه بادکش ساکرال باشد بهتر است)

• از لباس های تنگ و چسبان استفاده نکنید.

• مقداری هسته خرما را سوزانده (یک قاشق غذاخوری) و با2 قاشق غذاخوری پودر گل خطمی و مقداری سرکه خمیر کرده و شب ها روی موضع ورم و درد، به مدت حداقل یک هفته تا ده شب ضماد کنید و پس از دو هفته در اطراف بیضه زالو گذاشته و حجامت ساکرال انجام دهید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.