ناشناس

با این شرایط شیوع کرونا چطور خودمون رو راضی کنیم بیرون از خونه نریم؟

سلام. به ما میگن‌ همه ش بشینید توی خونه. نمیشه که وقتی می بینیم که همه توی کوچه و خیابون هستند. چه جوری خودمون رو راضی کنیم‌ به موندن توی خونه مخصوصا که حسابی دلتنگیم و همیشه تنها. دلخوشیمون این بود که عید بشه یه کم بریم تفریح و دیدن خانواده هامون. واقعا سخته.
جمعه، 1 فروردين 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

با این شرایط شیوع کرونا چطور خودمون رو راضی کنیم بیرون از خونه نریم؟

ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 40 ساله )

سلام. به ما میگن‌ همه ش بشینید توی خونه. نمیشه که وقتی می بینیم که همه توی کوچه و خیابون هستند. چه جوری خودمون رو راضی کنیم‌ به موندن توی خونه
مخصوصا که حسابی دلتنگیم و همیشه تنها. دلخوشیمون این بود که عید بشه یه کم بریم تفریح و دیدن خانواده هامون. واقعا سخته.


مشاور: خانم قربانی

با سلام و احترام خدمت شما همراه گرامی سایت راسخون.
قرنطینه خانگی اجباری جهت قطع چرخه انتقال ویروس منحوس کرونا سبب شده احساس خستگی و کسالت به شما دست بدهد. در این بین با مشاهده افرادی که توجهی به هشدارهای وزارت بهداشت ندارند، بی تاب شده و نمیتوانید سکوت کنید و تحمل خانه نشینی برایتان سخت تر میشود.
دوست عزیز، خانه نشینی ان هم از نوع اجبار و ان هم در زمانی که انتظار بیشترین تفریح را داریم، برای همه ما سخت است و حالتان برایم‌ قابل درک. شاید توجه به اینکه این مسئله برای همگان ‌است سختی ان را اسان‌ کند. در مورد بی توجهی برخی افراد هم، توجیه ما میتواند این باشد که ایشان یا حتما کار ضروری دارند و یا اینکه به هر دلیلی نتوانسته اند وخامت اوضاع را درک‌ کنند. شاید چنین افرادی خود را شجاع بدانند اما نمی دانند که این شجاعت ایشان تضییع حقوق انسانهای دیگر است. انسانهایی که شاید به واسطه ایشان مبتلا به بیماری شوند. یا تضییع کننده حقوق کادر پزشکی، پرستاران و مجموعه عوامل بهداشت و درمان که با تلاش شبانه روزی و بی وقفه به مداوا می پردازند. آنهایی که حتی از استراحت عادی و دیدار فرزندان و عزیزان شان محروم مانده اند تا ما سلامت بمانیم. میدانم سخت است شما مراعات و تحمل داشته باشید و دیگری با سهل انگاری اش تمام تلاشها را بی ثمر کند. اما نکته اینجاست‌ که هر کس وظیفه ای دارد. ما نمیتوانیم‌ بگوییم‌ چون فلانی اشتباه میکند ما نیز حق اشتباه داریم. بلکه باید بگوییم‌ ما به حد وظیفه و توان تلاش میکنیم و تبلیغ هم خواهیم کرد تا دیگران هم خطا نکنند. حال اگر کسی تخطی کرد اوست و تکلیف عمل نکرده اش. پس ارام‌ باشید و مقایسه نکنید. به جای تمرکز در افراد خطاکار بر افرادی که در نهایت سختی خانه نشین شدند، تمرکز کنید و کار خود را وظیفه و دستور شرع بدانید و امتیازات و توضیحات ان را برای خود مرور کنید. مرور دستورات رهبری، علما و مراجع تقلید در رعایت دستورات پزشکی، در چنین شرایطی میتواند انگیزه شما را برای صبوری بیشتر کند. یک‌ حقیقت دیگر را هم‌ بیاد داشته باشید که این مراقبت ها از روی ترس نباشد و توسل به ائمه اطهار و استفاده از ادعیه ماثوره نیز ارام بخش و تسریع کننده سرعت ریشه کنی این بیماری خواهد بود.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما