ناشناس

در مقابل تهدید چه باید کرد؟

سلام. من با خانمی در رابطه هستم. ایشان بنده را تهدید میکند که در صورت جدایی خودکشی خواهد کرد و نامه ای خواهد نوشت که من عامل خودکشی هستم. راه چاره چیست؟
سه‌شنبه، 24 تير 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

در مقابل تهدید چه باید کرد؟

ناشناس ( تحصیلات : فوق دیپلم ، 33 ساله )

سلام. من با خانمی در رابطه هستم. ایشان بنده را تهدید میکند که در صورت جدایی خودکشی خواهد کرد و نامه ای خواهد نوشت که من عامل خودکشی هستم. راه چاره چیست؟


مشاور: امیرحسین مرادی

با سلام و احترام
در قانون ما خودکشی جرم نیست اما معاونت در خودکشی، زمانی جرم دانسته می‎شود که به حد «سببیت» برسد؛ مثال فرد از ناآگاهی کسی سوءاستفاده کند و موجب مرگ او به دست خودش شود. در این حالت معاونت در خودکشی، قتل عمد دانسته می‎شود. تهدید به انجام خودکشی نیز در قوانین جزایی جرم نیست، مگر آنکه ازسوی فرد زندانی و در زندان انجام شود که در آن صورت، تخلف انضباطی از آیین‌نامه زندان تلقی می‎شود و با آن برخورد قضایی خواهد شد.
طبق ماده ۷۴۳ قانون مجازات اسلامی بخش جرایم علیه عفت و اخلاق عمومی در بند ب) و قانون جرایم رایانه ای آمده است چنانچه افراد را به ارتکاب جرائم منافی عفت یا استعمال مواد مخدر یا روان‌گردان یا خودکشی یا انحرافات جنسی یا اعمال خشونت‌آمیز تحریک یا ترغیب یا تهدید یا دعوت کرده یا فریب دهد یا شیوه ارتکاب یا استعمال آن‌ها را تسهیل کند یا آموزش دهد، به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (۵/۰۰۰/۰۰۰) ریال تا بیست میلیون (۲۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال یا هر دو مجازات محکوم می‌شود. و در تبصره ـ زد و خورد در زندان، خودزنی، اقدام به خودکشی یا تهدید به انجام آن و هر نوع عملی که طبق مقررات خلاف محسوب می‌شود ممنوع بوده و متخلف طبق نظر شورای انضباطی تنبیه و حسب مورد به مراجع قضائی معرفی خواهد شد. در قانون ما خود کشی جرم نیست اما اقدام بهه خودکشی جرم است و اگر عمل و رفتار شما نوعا جزو اعمال اقدام به خودکشی باشد موجب کیفر است.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.