یارا

سردرگمی در عشق

سلام یارا هستم مدتی هست که میان تعداد زیاد خواستگار یکی از اونها خیلی فکرم رو درگیر کرده با اینکه فقط عکسش رو دیدم ولی مدام به آینده باهاش فکر میکنم فکر میکنم خیلی حسم متفاوته بهش قلبم میلرزه وقتی بهش فکر میکنم اشک چشامم رو میگیره.خواستم بدونم عشقه یا هوس؟ در ضمن باهم هیچ نوع ارتباطی نداریم ایشون از فامیل های دور مادریم هست فقط عکس هم رو دیدیم پیشاپیش تشکر میکنم از راهنمایی خوبتون
سه‌شنبه، 18 آذر 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

یارا

سردرگمی در عشق

یارا ( تحصیلات : دبیرستان ، 16 ساله )

سلام یارا هستم
مدتی هست که میان تعداد زیاد خواستگار یکی از اونها خیلی فکرم رو درگیر کرده با اینکه فقط عکسش رو دیدم
ولی مدام به آینده باهاش فکر میکنم فکر میکنم خیلی حسم متفاوته بهش قلبم میلرزه وقتی بهش فکر میکنم اشک چشامم رو میگیره.خواستم بدونم عشقه یا هوس؟
در ضمن باهم هیچ نوع ارتباطی نداریم ایشون از فامیل های دور مادریم هست فقط عکس هم رو دیدیم
پیشاپیش تشکر میکنم از راهنمایی خوبتون


مشاور: الهه سادات صالحی

سلام به شما دوست گرامی

دوست و همراه عزیز،ضمن درک احساسات شما واحترامی که برایش قائل هستیم باید خدمتتان عرض کنم که خیر این احساسات برخواسته از عشق نمی تواند باشد .عشق حاصل شناخت است .
 
یارا جان شاید حال و احوالیکه در حال تجربه ی ان هستی متاثر از مسائل تغییرات  هورمونی و فیزیولوژیکی بدن شما  به واسطه ی نوجوانی باشد که به این شکل نمود کرده است.همچنین رویاپردازی های شما در این باب که البته با توجه به خواستگاران شما و بودن در مرحله ی نوجوانی ، عجیب و نامتعارف به نظر نمی رسد.از دلایل احساسی باشد که  به ان جوان پیدا کرده اید .

.به هر شکل تعریف و مصداق عشق با انچه شما بیان فرمودید کاملا منافات دارد و این احساسات ، سطحی و گذرا هستند و روی ان ها نمی توان هیچ حسابی باز کرد .چرا که بدون شناخت هستند و صرفا یک حس گذرا .

ضمن اینکه عزیزم هر سنی در تحول و رشد انسانها مخصوص فعالیت و اکت خاصی در نظر گرفته شده است . این مرحله ی رشدی و تحولی شما ، زمان و دوره ای ست که شما باید اموزشها ومهارت های زندگی اینده تان را کسب کنید .و در کل زندگی اینده تان را بسازید .با تحصیل یا کسب مهارتی که اینده ی اجتماعی و شغلی، معیشتی شما را ساپورت و حمایت نماید .

در این سنین ، افراد به بلوغ عاطفی که مستلزم یک ثبات نسبی در بخش هویت یابی افراد است ، نرسیده اند .و این ثبات در هویت یابی بسیار مهم است .چه بسا هر انچه الان و هم اکنون در پی ان هستید ، چند سال بعد نقطه ی مقابل ان را صلاح خود و باب میل خودتان بدانید .لذا مسئله ی بسیار مهم و حساسی ست .

چه بسا شباهت به فردی که  در گذشته برای شما محبوبیتی داشته بوده است دلیل این کشش باشد و یا با توجه به اینکه فرمودید فامیل دور شما هستند .

در گذشته مطلب به خصوصی که توجه شما را به خود جلب کرده باشد  از دور و اطراف شنیده باشید که حتی در حال حاضر به خاطر هم نیاورید و در ناهوشیار شما فعال باشد .یا حتی ممکن است حس های بدنی شما مسبب این میل و کشش باشد .

به هر صورت یک احساس بیشتر نیست و قابل اعتماد و اهمیت نمی باشد و گذرا خواهد بود .شما در حال حاضر وظیفه و مسئولیت دیگری دارید .این افکار و تخیلات را بگذارید برای وقت مناسب خودش که امادگی های لازم و مهارت و دانش کافی کسب کرده باشید و میزان اشتباه و خطای انتخابتان هم به مراتب کم تر باشد.

در پایان پیشنهاد می کنم با یک مشاور در ارتباط باشید و هر از چند گاهی  با او گفتگو کنید .به نظر می رسد نیاز دارید با کسی صحبت کنید که در صورت لزوم راهنمای شما باشد .دلیل پیشنهادم این است که مشاور بدون قضاوت کردن و برچسب خوب و بد زدن به صحبت های شما گوش می دهد و شاید اطرافیان یا دوستان این ویژگی را نداشته باشند و شما نتوانید به راحتی و خیالی اسوده  مسائل تان را با انها در میان بگذارید . در یک کلاس ورزشی که علاقه دارید ، ثبت نام کنید .مهم تحرک و سرزندگیست که در شما احیا شود .

ضمن اینکه به احساس تان احترام می گذارید تمام تمرکزتان را روی پیشرفت فردی خود بگذارید .خواه ناخواه روزهایی در پیش  رو دارید که زمانی مناسب برای اندیشیدن به ازدواج و انتخاب شریک زندگی هستند .عجله نکنید .برایتان بهترین ها را ارزومندم .

درپناه خدای مهربان باشید .🌹



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.