ناشناس

چادر را دوست ندارم؛ چه کنم؟

سلام من به عنوان یک دختر میخواهم که لباسهام رو به نمایش بذارم اما مادرم همه ش اعتراض میکنه. کلا میخوام بی حجاب بشم. لطفا بدون نصیحت و حرف های تکراری راهنمایی کنین.
جمعه، 28 آذر 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

چادر را دوست ندارم؛ چه کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : دبیرستان ، 15 ساله )

سلام
من به عنوان یک دختر میخواهم که لباسهام رو به نمایش بذارم اما مادرم همه ش اعتراض میکنه. کلا میخوام بی حجاب بشم. لطفا بدون نصیحت و حرف های تکراری راهنمایی کنین.


مشاور: احسان فدایی

با سلام و احترام خدمت شما خواهر محترم! امیدواریم راهنمای خوبی برایتان باشیم.

همراه گرامی؛ در خانواده تا حد توان برای اصلاح مسائل و رفع اختلافات باید تلاش نمود. از طرف دیگر شما نمی توانید این اخلاقیات را به یکباره تغییر دهید ولی اگر هم بخواهید ناسازگاری کنید قطعا نه به نفع شماست و نه به نفع مادرتان. پس بهتر است با راهکارهایی که خدمت شما ارائه می نماییم سعی خود را بر همدلی و مدارا با خانواده قرار دهید. بالاخره خانواده یک سری از سلیقه های شما را نمی پذیرند و شما هم همینطور ولی باید با مدارا و گاهی با زبان خوب اوضاع را به نفع خود تغییر دهید. مطمئن باشید اگر باحجاب باشید و در منزل خودنمایی کنید خدای مهربان نیز شما را یاری خواهد کرد.

در ادامه به چند راهکار در برخورد با خانواده تان می پردازیم:

1. بگو مگو ممنوع

از بگو مگو با نزدیکان به شدت پرهیز شود. بگو مگو آتش فتنه و جنگ را شعله‌ور می کند به فرموده امام علی(علیه السلام) «بگو مگو، مایه شرّ است.» در عوض با کمال خونسردی با آنها برخورد کرده و در کمال احترام و ادب با آنها سخن گفته شود.

2. جملات عاطفی

از کلمه و جملات عاطفی کمک بگیریم. با آنها با خطاب‌های خوب مثل مادر عزیزم، خواهرم، عزیزم سخن بگوییم. اگر می‌بینیم رابطه عاطفی برخی افراد مداخله گر وارد زندگی فامیلی می‌گردند و حرف را (با غرض یا بدون غرض) تغییر می‌دهند و به نحوی دیگر به گوش آنها می‌رسانند از مداخله ی آنها جلوگیری کنید.

3. موقعیت مناسب

حتما در موقعیت مناسب در این خصوص دلایل مادرتان را بشنوید. شاید قانع شدید.

در کل مراقب باشید زیبایی شما در جامعه و خودنمایی با لباستان بسیار خطرناک است و مشکلات زیادی را برای شما به بار می آورد.

موفق باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.