ناشناس

رسیدن به آنکولوژِی از چه مسیری میسر است ؟

سلام وقتتون بخیر من میخوام در ادامه رشته رادیولوژی انکولوژی را بخونم میخواستم بدونم راهی دیگ جز ازمون لیسانس ب پزشکی و خواندن پزشکی عمومی و تخصص سرطان هست یا باید همین مسیر و برم ممنون از وقتی ک دادین
يکشنبه، 9 آبان 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: فاطمه سادات زاهدی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

رسیدن به آنکولوژِی از چه مسیری میسر است ؟

ناشناس ( تحصیلات : فوق دیپلم ، 21 ساله )

سلام وقتتون بخیر
من میخوام در ادامه رشته رادیولوژی انکولوژی را بخونم میخواستم بدونم راهی دیگ جز ازمون لیسانس ب پزشکی و خواندن پزشکی عمومی و تخصص سرطان هست یا باید همین مسیر و برم
ممنون از وقتی ک دادین


مشاور: فاطمه سادات زاهدی

با سلام و وقت بخیر خدمت شما مخاطب گرامی سایت راسخون

خوشحالم از اینکه در این مسیر کنار شما هستم. تا جایی که بنده اطلاع دارم، رشته ای به نام آنکولوژی یا رادیولوژی نداریم، در دوره ی لیسانس رشته پرتو شناسی داریم (که  همان رادیولوژی است) ولی آنکولوژی و هماتولوژی که برای سرطان خون و سرطان شناسی و گام اسکن است، این موارد در قسمت فوق تخصص پزشکی قرار دارند. در واقع در کارشناسی و کارشناسی ارشد این دو رشته را نداریم. ابتدا باید متخصص پزشکی شوید، بعد متخصص داخلی و بعد بورد تخصصی آن رشته رشته ( هماتولوژی و آنکولوژی )  را دریافت کنید.
 

البته  در نظام آموزشی ما  چند دسته  پرتو شناس وجود دارد :

1- متخصصان رادیولوژی که آنها ابتدا پزشکی می خوانند و بعد تخصص رادیولوژی می‌گیرند  ( درواقع پزشکانی هستند که 7 سال پزشکی را می خوانند و 3 سال هم در رشته ی رادیولوژی تخصص می‌گیرند ) . 
 

2-دیگری هم لیسانس رادیولوژی؛ که شامل  پرتو شناسی است و جزو 4 دسته اصلی رشته پزشکی محسوب نمی‌شود  و پیراپزشکی محسوب می‌شود و بعد از دوره ی لیسانس باید ارشد قبول بشوند و بعد هم دکتری قبول شوند؛ البته ما چیزی به اسم دکتری رادیولوژی و آنکولوژی نداریم . هرچند که در سرطان شناسی و درمان سرطان خیلی مؤثر هستند ، اما آنها بیشتر پزشکان هستند  ؛ یعنی  متخصصان رادیولوژی هستند نه افرادی که لیسانس دارند .
 

3- دسته دیگر ، پزشکان رادیولوژی هستند که از مسیر لیسانس وارد شده اند و تا phd رادیولوژی ادامه داده اند .
 

اما اگر مایل هستید که به سمت درمان سرطان و سرطان شناسی بروید حتماًحتماً باید از مسیر پزشکی که در ابتدا عرض کردم  وارد شوید .
 

موفق و پیروز باشید .



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.