Hamid36

راونشناسی

باعرض سلام خدمت تمامی دست اندر کاران سایت ومخصوصا مدیران.یک سوال داشتم من یک مرد۲۰ ساله هستم ورفتارهای من بچگانه هست اطرافیان آن رابه من تذکر داده اند اما من نمی‌توانم ان راتغیر دهم چکارکنم لطفا راهنماییم کنید
چهارشنبه، 3 آذر 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: زینب علی پور
موارد بیشتر برای شما

Hamid36

راونشناسی

Hamid36 ( تحصیلات : ابتدایی ، 20 ساله )

باعرض سلام خدمت تمامی دست اندر کاران سایت ومخصوصا مدیران.یک سوال داشتم من یک مرد۲۰ ساله هستم ورفتارهای من بچگانه هست اطرافیان آن رابه من تذکر داده اند اما من نمی‌توانم ان راتغیر دهم چکارکنم لطفا راهنماییم کنید


مشاور: زینب علی پور

 باسلام به شما کاربر گرامی:

 در ابتدای امر باید رفتارهای بچه گانه را برای خود تعریف کنید و دقیق مشخص کنید که چه رفتارهایی از سن شما گذشته و نباید این رفتار یا عادت را داشته باشید.یک کاغذ و قلم بردارید و تمام   رفتارهایی که به نظر شما یا اطرافیانتان بچه گانه است و شما انجام می دهید را یاداشت کنید.

 نکته مهم این است که هیچ گاه اعتماد به نفس خود ر ازدست ندهید و با این رفتارها خود را سرخورده نکنید. هر کاری راه حلی دارد و با تلاش می توان تمام مشکلات را از سر راه خود برداشت.   پس داشتن امید کمک فراوانی به شما می کند.

 بعد از یاداشت کردن تمام این رفتارها، با خود عهد ببندید که آرام آرام آنها را ترک کنید. جدولی تهیه کنید و برای هر بارترک رفتار به خودتان امتیاز مثبت و برای هربار انجام آن امتیاز منفی بدهید.

 در ابتدا شاید تعداد امتیاز های منفی شما بیشتر شود، ناامید نشوید زیرا انجام هر کاری درابتدا سخت است و به مرور راحت تر می شود. سعی نکنید تمام رفتار ها را باهم ترک کنید مثلا دو یا سه   رفتار را انتخاب کنید بعد شروع به ترک آن کنید.

 برای خودتان پاداش در نظر بگیرید، پاداش رفتن به فست فوت باشد، دیدن یک فیلم مورد علاقه یا خرید یک کتاب و... یا هر چیزی که به آن علاقه دارید و شما را سر ذوق می آورد.

 از خانواده تان کمک بگیرید، از فردی درخانه که واقعا شما را درک می کند و خدای نکرده این رفتارها را مورد تمسخر قرار ندهد، معمولا مادر گزینه بسیار مناسبی است. همین که با او دردل کنید می   توانید به آرامش برسید، البته در بسیاری از موارد راهنمایی های خوبی به انسان می کنند که کمک شایانی است. همچنین از او بخواهید تا به شما نصبت به نوع رفتارتان تذکر بدهد این تذکر او   سبب یادآوری شده و بهتر می توانید آن را ترک کنید.

 مطالعات خود را در این زمینه بالا ببرید، کتاب هایی تهیه کنید که به شما در نوع برخوردتان با دیگران کمک کند.

 ورزش کنید به طور منسجم، مثلا  کلاس ورزشی ثبت نام کنید که به طور مداوم و ادامه دار باشد. ورزش روحیه مرد را مردانه می کند و مطمئنا در رفتار انسان هم تاثیر گذار خواهد بود.

 نقش لباس در تغییر شما بسیار مهم است زیرا وقتی ظاهر انسان تغییر کند به مرور باطن و درون انسان هم دستخوش تغییر می شود.

 تغییرات اساسی خود را عملیاتی کنید و سعی کنید تا این تغییرات در شما نهادینه شود، زیرا اگر زود سراغ ترک عادت بعدی بروید، کارهای گذشته را که ترک کرده اید به سراغ شما می آیند و تکرار   خواهند شد پس عجولانه عمل نکنید.

 در مراحل اولیه ترک عادت نوع رفتارهای دیگران نصبت به شما تغییر خواهد کرد مثلا شما مسخره کنند به هیچ وجه به آنها توجه نکنید و اعتماد به نفس خود را پایین نیاورید.



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما