Ali_zd

خانمم به من خیانت می کند، چطور برخورد کنم؟

با سلام و عرض احترام. من ۳۱ سال دارم و یک سال است ازدواج کردم (یکسال از زمان عقد میگذرد در واقع ۲ ماه است با هم زیر یک سقف زندگی میکنیم). همسرم خانه دار هستند با تحصیلات لیسانس. از همان ابتدا خیلی همسرم را دوست داشتم و ابراز محبت میکردم اما چه در دوران نامزدی و چه در دوران زندگی مشترک، ایشون دائما با گوشی مشغول بودند ببخشید اینو میگم اما من چند بار میدیدم گوشی رو با خودشون به سرویس بهداشتی میبردند و ازشون که میپرسیدم حتی با دعوا به من میگفتن اهنگ میزارن و من همیشه بهش میگفتم مگه میشه؟ و ایشون دوباره داد میزدن میگفتن. خلاصه چون زندگیمو دوست داشتم دیگه این بحثو ادامه نمیدادم و خوشبینانه از کنارش رد میشدم. اما بعد از گذشت سه هفته از عروسی مان متوجه خیانت خانمم شدم(ایشون با ۳ نفر در حد چت بودن و با ۱ نفر گویا فراتر از چت کردن بوده البته این مورد اخر رو مطمئن نیستم) بعد از اینکه به ایشون گفتم بسیار التماس کردن که من اشتباه کردم و خواهش میکنم دوباره به من اعتماد کن. با اینکه خیلی در اون مدت حالم بد شده بود در حدی که ۲ کیلو وزن طبیعی رو در یک هفته کم کردم اما بالاخره بعد از گذشت تقریبا دوهفته با ایشون کلی صحبت کردم و قرار شد دیگه تکرار نکنن. خلاصه ما دوباره شروع کردیم به زندگی کردن، من هنوز دلم پر بود از این اتفاق اما سعی میکردم به روشون نیارم تا زندگی رو به کام هردومون تلخ نکنم. اما متاسفانه هفته گذشته دوباره متوجه شدم خانمم با همون اقایی که گفتم رابطه ای فراتر از یک چت کردن بوده، در ارتباطه. که دوباره خانمم شروع کرد به عذرخواهی و... . بهش گفتم من چی برات کم گذاشتم و گفت هیچی. نمیخوام از خودم تعریف کنم اما من شرایط مالی ،عاطفی، احساسی و... به طرز عالی برای خانمم مهیا کردم که خودشون بارها اقرار کردن به این قضیه.دیگه واقعا نمیتونم دوباره اعتماد کنم از طرفی هم نمیدونم دیگه باید چکار کنم. ممنون میشم بنده رو راهنمایی کنید.
پنجشنبه، 26 فروردين 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مهدیس حسینی
موارد بیشتر برای شما

Ali_zd

خانمم به من خیانت می کند، چطور برخورد کنم؟

Ali_zd ( تحصیلات : فوق لیسانس ، 31 ساله )

با سلام و عرض احترام. من ۳۱ سال دارم و یک سال است ازدواج کردم (یکسال از زمان عقد میگذرد در واقع ۲ ماه است با هم زیر یک سقف زندگی میکنیم). همسرم خانه دار هستند با تحصیلات لیسانس.

از همان ابتدا خیلی همسرم را دوست داشتم و ابراز محبت میکردم اما چه در دوران نامزدی و چه در دوران زندگی مشترک، ایشون دائما با گوشی مشغول بودند ببخشید اینو میگم اما من چند بار میدیدم گوشی رو با خودشون به سرویس بهداشتی میبردند و ازشون که میپرسیدم حتی با دعوا به من میگفتن اهنگ میزارن و من همیشه بهش میگفتم مگه میشه؟ و ایشون دوباره داد میزدن میگفتن.

خلاصه چون زندگیمو دوست داشتم دیگه این بحثو ادامه نمیدادم و خوشبینانه از کنارش رد میشدم. اما بعد از گذشت سه هفته از عروسی مان متوجه خیانت خانمم شدم(ایشون با ۳ نفر در حد چت بودن و با ۱ نفر گویا فراتر از چت کردن بوده البته این مورد اخر رو مطمئن نیستم)

بعد از اینکه به ایشون گفتم بسیار التماس کردن که من اشتباه کردم و خواهش میکنم دوباره به من اعتماد کن. با اینکه خیلی در اون مدت حالم بد شده بود در حدی که ۲ کیلو وزن طبیعی رو در یک هفته کم کردم اما بالاخره بعد از گذشت تقریبا دوهفته با ایشون کلی صحبت کردم و قرار شد دیگه تکرار نکنن. خلاصه ما دوباره شروع کردیم به زندگی کردن، من هنوز دلم پر بود از این اتفاق اما سعی میکردم به روشون نیارم تا زندگی رو به کام هردومون تلخ نکنم.

اما متاسفانه هفته گذشته دوباره متوجه شدم خانمم با همون اقایی که گفتم رابطه ای فراتر از یک چت کردن بوده، در ارتباطه. که دوباره خانمم شروع کرد به عذرخواهی و... . بهش گفتم من چی برات کم گذاشتم و گفت هیچی.

نمیخوام از خودم تعریف کنم اما من شرایط مالی ،عاطفی، احساسی و... به طرز عالی برای خانمم مهیا کردم که خودشون بارها اقرار کردن به این قضیه.دیگه واقعا نمیتونم دوباره اعتماد کنم از طرفی هم نمیدونم دیگه باید چکار کنم. ممنون میشم بنده رو راهنمایی کنید.


مشاور: مهدیس حسینی

دوست گرامی سلام

 خیانت تجربه ای است که اعتماد رابطه را از بین میبرد. خیانت کردن یکی از زوجین میتواند آینده یک زندگی را به طور کامل تحت تاثیر قرار دهد.تحمل این موضوع قطعاً برای شما بیش از اندازه سخت است. قطعاً هزاران بار از خودتان سوال کرده اید که ازدواج شما تا چه اندازه می‌تواند دوام بیاورد؟ این موضوع تنها به احساس شما بستگی دارد.

شاید به خودتان می گویید یک بار دیگر به او فرصت بدهم تا اشتباهش را جبران کند و او را میبخشم اما گاهی اوقات هم به خودتان می گویید با این موضوع نمی توانید کنار بیایید و دلتان می خواهد سریعاً از او جدا شوید.

اگر میزان ناراحتی و عصبانیت شما به اندازه نیست که بتواند امید آشتی را از دل تان بیرون کند پس تلاش کنید تا زندگیتان را نجات دهید، با توجه به احساس سردرگمی که هم اکنون دارید پیشنهاد می کنم در عصبانیت هیچ تصمیمی نگیرید.

آرامش خود را حفظ کنید قبل از هر گونه تصمیم گیری در قدم اول برای مدتی از همسرتان جدا شوید و از یکدیگر فاصله بگیرید، سعی کنید احساسات خود را کنترل کنید. به خودتان این فرصت را بدهید تا درست تصمیم بگیرید، به همسرتان این امکان را بدهید تا به اشتباهاتش فکر کند.

بد نیست به این موضوع هم فکر کنید که خیانت همسرتان هر چقدر هم که اشتباه بوده یک زنگ خطر است تا شما به کمی و کاستی های زندگیتان فکر کنید. از او بپرسید که به چه دلیل دست به چنین کاری زده است، قبل از هرگونه تصمیمی مطمئن شوید که همسرتان مایل است تا برای جبران اشتباهش و نجات زندگی اش تلاش کند.
 

در قدم بعدی تمام ارتباط های مشکوک خود را حذف کند و برای به دست آوردن اعتماد دوباره شما تلاش کند
 

 هر چند که سخت است است اما باید سعی کنید تا با همسرتان مهربان و صبور باشید؛ اگر نجات زندگی تن برای تان مهم است پس برایش باید وقت بگذارید.
 

 بعضی از افراد بعد از خیانت همسرشان به فکر انتقام می‌افتند اما باید به یاد داشته باشید انتقام نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه اوضاع را از آنچه که هست پیچیده تر می کند.

اگر نمی خواهید به راحتی از میدان به در روید یک دوره اعتمادسازی حداقل شش ماه داشته باشید این زمان به شما فرصت می دهد تا به آنچه که اتفاق افتاده است فکر کنید. کمی از هم فاصله بگیرید به این معنی که برای مدتی در یک تخت نخوابید، به خودتان فرصت دهید فاصله گرفتن به شما کمک می کند تا فضای لازم را برای فکر کردن داشته باشید.

این کاملا منطقی است که به همسرتان بگویید می خواهید همه چیز را بدانید اینکه خیانت از کجا شروع شده و به چه علت؟ برای همسرتان خط قرمز تعیین کنید، این که دیگر نباید به شما و زندگی تان خیانت کند، نباید دروغ و پنهان کاری داشته باشد.

البته نباید انتظار داشته باشید که فوراً تغییر کند چون شخص خیانتکار به دروغ و پنهان کاری عادت کرده است.  مرزهایی برایش بگذارید، این که در مورد هر پولی که خرج می کند به شما توضیح بدهد، بر همه برنامه‌های فضای مجازی اش شما نظارت داشته باشید. رفت و آمدش را به شما اطلاع دهد و …
 

 قبول هرگونه شرایطی که شما برایش وضع می کنید نشان دهنده این نکته است که او خودش تلاش می‌کند تا اعتماد دوباره شما را جلب کند. به طور کلی بخشش خیانت یک زن از سوی مرد سخت تر صورت می گیرد اما اگر دلتان می خواهد که به زندگیتان یک فرصت دوباره بدهید مشورت گرفتن از از یک مشاور خانواده کار را برایتان راحت تر می کند.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.