امراله رنجبر

درد گلو دارم و خوب نمی شود، چه کنم؟

سلام خسته نباشید مدت 6 ماهه که وقتی صحبت می کنم گلویم درد می کنه تا الان توسط چند دکتر ویزیت شدم و عکس گرفتم گفتن مشکلی ندارد چندین جلسه گفتار درمان شدم ولی نتیجه نگرفتم و در این مدت کاملا پرهیز انجام دادم ولی فرقی نکردم لطفاً راهنمایی نمائید ممنون
دوشنبه، 14 آذر 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما

امراله رنجبر

درد گلو دارم و خوب نمی شود، چه کنم؟

امراله رنجبر ( تحصیلات : فوق دیپلم ، 50 ساله )

سلام خسته نباشید
مدت 6 ماهه که وقتی صحبت می کنم گلویم درد می کنه تا الان توسط چند دکتر ویزیت شدم و عکس گرفتم گفتن مشکلی ندارد چندین جلسه گفتار درمان شدم ولی نتیجه نگرفتم و در این مدت کاملا پرهیز انجام دادم ولی فرقی نکردم لطفاً راهنمایی نمائید ممنون


مشاور: ساره سمیع زاده

سلام همراه راسخونی عزیز؛

درد گلو ممکن است به علت مشکلات مختلفی مانند التهاب، عفونت، خشکی گلو، آلرژی، ترشح بینی، رفلاکس معده، تنگی نفس و... باشد. به همین دلیل برای درمان درد گلو باید به دلیل آن پی برده شود.

در مورد درمان درد گلو، درمانهای مختلفی وجود دارد که در بستر درمان بستگی به علت درد گلو شما دارد. به هر حال، چند راهکار کلی برای کمک به تسکین درد گلو وجود دارد که میتوانید آنها را امتحان کنید:

1- استفاده از آب گرم و نمک: گلوشویی با آب گرم و نمک، به تسکین درد گلو کمک می کند. برای تهیه این آن، یک قاشق چایخوری نمک را در یک لیوان آب گرم حل کنید و سپس گلو خود را با آن شستشو دهید.

2- استفاده از شیر گرم با عسل: شیر گرم با عسل نیز به تسکین درد گلو کمک می کند. برای تهیه این درمان، یک لیوان شیر را گرم کنید و یک قاشق عسل را در آن حل کنید. سپس آن را نوشیده و با استراحت کافی برای خود زمان بگذارید.

3- استفاده از قرص های ضد التهاب: در صورتی که درد گلو شما به علت التهاب باشد، استفاده از قرص های ضد التهاب می تواند به تسکین درد شما کمک کند. اما قبل از استفاده از هر نوع دارویی، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

4- افزایش مصرف مایعات: افزایش مصرف مایعات به کاهش درد گلو کمک می کند، چرا که باعث رطوبت بیشتر در گلو می شود

موفق باشید



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.