ناشناس

عدم داشتن مدیریت مالی صحیح

سلام علیکم عرض خداقوت به تیم مشاوره راسخون ببخشید بنده یک فرد ولخرج هستم و معمولا در همان روزهای اول ماه و گرفتن حقوق پول هایم تمام میشود چطور باید هزینه هایم را مدیریت کنم تا به قرض گرفتن و بی پولی دچار نشوم خیلی ممنون خدا اجرتون بده
شنبه، 2 ارديبهشت 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مهدیس حسینی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

عدم داشتن مدیریت مالی صحیح

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 27 ساله )

سلام علیکم

عرض خداقوت به تیم مشاوره راسخون

ببخشید بنده یک فرد ولخرج هستم و معمولا در همان روزهای اول ماه و گرفتن حقوق پول هایم تمام میشود

چطور باید هزینه هایم را مدیریت کنم تا به قرض گرفتن و بی پولی دچار نشوم

خیلی ممنون خدا اجرتون بده


مشاور: مهدیس حسینی

با سلام خدمت شما کاربر گرامی

در ابتدا سعی کنید برای هر خرج کردنی از خودتان بپرسید چرا این پول را خرج می کنم و در مقابل چه چیزی به دست می آورم و آیا این کار واجب است؟


سعی کنید پول زیادی همیشه همراهتان نباشد،لازم نیست همیشه کارت بانکی تان در جیب تان باشد.

از قدیم گفته اند کمال همنشین در من اثر کرد، داشتن دوستان ولخرج تاثیر زیادی بر ولخرجی کردن شما دارد، منظورم این نیست که با چنین دوستان تانی قطع ارتباط کنید تنها کافیست که با آنها در مکان هایی قرار بگذارید و دیدار کنید که امکان ولخرجی کردن در آنها کم است.یک رستوران گران قیمت یا یک مرکز خرید مکان مناسبی برای قرار گذاشتن با دوستان ولخرج نیست.

اگه از آن دسته از افراد هستید که به تب مارک پوشی دچار است بهتر است همین الان تغییری در نگرش تان ایجاد کنید سعی کنید سراغ کالاهای با کیفیت و قیمت مناسب بروید لزوما هر کالای گرانی ارزشمند و با کیفیت نیست.

همیشه از موجودی حساب تان مطلع باشید و با منطق از موجودی تان برداشت کنید. سعی کنید حتی مبلغی ناچیز را بعنوان پس انداز کنار بگذارید،برای هزینه کردن هایتان سقف تعیین کنید و آن را بصورت یک قانون در نظر داشته باشید.

اگر بدون برنامه ی قبلی قصد خرید چیزی را کردید قبل از هر چیز فقط ده ثانیه به این موضوع فکر کنید که ایا به این وسیله نیاز دارید یا خیر؟ ایا می توانید این پول را صرف خرید محصولی مفیدتر بکنید؟

در پایان تلاش کنید تا مدیریت مالی داشته باشید ،هزینه هایتان را مدیریت کنید. باید بدانید که هزینه خرید لباس برایتان مهم تر است یا پول برای رفتن به رستوران. هزینه ها را بر اساس نیازهای اصلی خود الویت بندی کنید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.