ناشناس

پسرم 4 و نیم سالشه و می خوام که مستقل باشه، چه کنم؟

سلام خسته نباشید پسرم سال ۹۸ به دنیا اومده تقریبا ۴ و نیم سالشه دو ماه میره مهد ،وقتی دوستاشو داخله مهد میبینه نمیتونه از خودش دفاع کنه و میاد سمت من و گریه میکنه و اصلا دوست نداره بازی های گروهی با دوستاش بکنه البته بجز خمیربازی و سفال ، بازی های گروه مثله ورزش یا آسیاب بچرخ و... و فقط دوست داره کنار من باشه تو این دوماه من سر کلاساش بودم و نذاشته بیرون از کلاس باشم دوست دارم مستقل بشه چیکار کنم ممنون میشم راهنماییم کنین
شنبه، 29 مهر 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: فاطمه سادات زاهدی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

پسرم 4 و نیم سالشه و می خوام که مستقل باشه، چه کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 28 ساله )

سلام خسته نباشید
پسرم سال ۹۸ به دنیا اومده تقریبا ۴ و نیم سالشه
دو ماه میره مهد ،وقتی دوستاشو داخله مهد میبینه نمیتونه از خودش دفاع کنه و میاد سمت من و گریه میکنه و اصلا دوست نداره بازی های گروهی با دوستاش بکنه البته بجز خمیربازی و سفال ، بازی های گروه مثله ورزش یا آسیاب بچرخ و... و فقط دوست داره کنار من باشه تو این دوماه من سر کلاساش بودم و نذاشته بیرون از کلاس باشم دوست دارم مستقل بشه چیکار کنم ممنون میشم راهنماییم کنین


مشاور: فاطمه سادات زاهدی

با سلام و وقت بخیر خدمت شما همراه گرامی راسخون

خوشحالم که در این مسیر کنار شما هستم

یکی از آسیب هایی که کرونا به فرزندان ما واردکرده است ، بحث عدم ارتباط با دیگران و به تنهایی بازی کردن است  که این روزها هم بسیار شاهد آن هستیم .

خاطرتان باشد فرزند شما تازه دو ماه است که به صورت جدی وارد اجتماع شده است و برای اینکه بتواند به جامعه اعتماد کند و با افراد آن ارتباط برقرار کند نیازمند آموزش مهارت ها و صبر اطرافیان و شما به عنوان مادر  است.
 

قبل از هرچیزی مطمین شوید فرزند شما توانایی تامین و انجام یک سری نیازها مانند تنها دستشویی رفتن ، بستن بند کفش ، جوراب پوشیدن ، باز و بسته کردن دکمه لباس و .. دارا هست یا خیر.
 

پیشنهاد می شود به جهت اینکه دلبستگی ایمن در او تقویت شود شما ابتدا کنار او حضور داشته باشید و به مرور زمان  و با اطلاع قبلی بخواهید از او دور شوید .
 

در این مورد بهتر است با اجازه ی اولیای مهد چند روزی را کنار او باشید و به فواصل متفاوت ( تایم های محدود مثلا 5 تا10دقیقه ) با اطلاع از او دور شوید و مجدد بازگردید .
 

به او اطمینان دهید اولیای مهد مراقب او هستند و اگر نیازی داشته باشد می تواند در زمان غیبت مادر با آنها در میان بگذارد .
 

زمان هایی که مادر در کنار او حضور دارد هم زمان می تواند وارد بازی های گروهی با بچه ها شود ( البته این مسئولیت در مهد به عهده ی مربی می باشد ) و بعد کم کم مادر یا مربی از جمع بچه ها خارج می شوند و از دور نظاره گر بازی بچه ها هستند و هرازگاهی برای اعلام حضور با چشمک با حرکات بدنی مانند پسند کردن رفتار او با دست از دور می تواند حضور خود را اعلام و کودک را به ادامه ی بازی تشویق نماید .
 

بچه ها به مرور زمان و با تایید و تشویق شدن ، با آموزش مهارت های ارتباطی و مهارت حل تعارض یاد می گیرندچطور با جمع دوستان بازی کرده و ارتباط برقرار کنند ؛ جای نگرانی نیست و مراقب باشید فرزند شما متوجه این حساسیت شما به بازی با دوستانش نشود .
 

امیدوارم درمسیر فرزندپروری موفق و پیروز باشید .



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.