ریحانه

(هوالمحبوب) حکم این ارتباطی راکه برایتان شرح می دهم رامی خواستم بدانم چیست؟ یک...

(هوالمحبوب) حکم این ارتباطی راکه برایتان شرح می دهم رامی خواستم بدانم چیست؟ یک دخترخانوم19ساله برحسب اتفاق بااقاپسر27ساله ای اشنامی شود.جالب این است که این دخترخانوم اصلاازرابطه های این مدلی خوشش نمی ایدخانوم ازخانواده ای کاملامذهبی واقاازخانواده ای ازادوغیرمذهبی. این دونفرجزیکباران هم به اسراراقا همدیگرراندیدند.اصلادخترخانوم خیلی تمایل نشان نمی دهد.ارتباط این دومثل سایرارتباط های غلط نیست حریم هاکاملاحفظ می شودوهیچ گناهی صورت نمی گیردوحدشرعی رارعایت می کننددراین مدت اقاپسرکه گویاقبلا خیلی اهل نمازنبوده نمازخوان می شودوبسیاری ازاعتقادات مذهبی اش به واسطه ی همین دخترخانوم محکم ترمی شودباهم بحث های سیاسی-اجتماعی-اخلاقی-اعتقادی ومذهبی زیادمی کنندحتی دخترخانوم اوراتشویق به شرکت دراردوهاومجالسی می کندتابتوانداوراکمک کندکه بتوانددوباره خودش راپیداکند.اقاپسرباوجوداین که مذهبی نیست ولی بسیارانعطاف پذیراست ومی دانیم که حرف یک جنس مخالف بیشتردروی اثرداردتادوستان.بااین حال دخترخانوم سرهمه ی اذانها به اویاداوری می کندکه اذان شده است حتی اورابرای نمازصبح بازنگ موبایل بیدارمی کند.دراین حین اقاپسربه این دخترخانوم علاقه پیداکرده است درحالی که دخترخانوم چنین چیزی رانمی پسندد.وخدامی داندکه این دوهیچ کارناشایستی تابه حال انجام ندادند فقط مشکل این جاست که خانواده ی دخترازاین ارتباط خبری ندارندولی خانواده ی پسرباخبرند. حکم این ارتباط چیست؟؟ایاحرام است یامشکل شرعی ندارد؟؟؟
يکشنبه، 29 دی 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ریحانه

(هوالمحبوب) حکم این ارتباطی راکه برایتان شرح می دهم رامی خواستم بدانم چیست؟ یک...

ریحانه ( تحصیلات : لیسانس ، 19 ساله )

(هوالمحبوب)

حکم این ارتباطی راکه برایتان شرح می دهم رامی خواستم بدانم چیست؟

یک دخترخانوم19ساله برحسب اتفاق بااقاپسر27ساله ای اشنامی شود.جالب این است که این دخترخانوم اصلاازرابطه های این مدلی خوشش نمی ایدخانوم ازخانواده ای کاملامذهبی واقاازخانواده ای ازادوغیرمذهبی.
این دونفرجزیکباران هم به اسراراقا همدیگرراندیدند.اصلادخترخانوم خیلی تمایل نشان نمی دهد.ارتباط این دومثل سایرارتباط های غلط نیست حریم هاکاملاحفظ می شودوهیچ گناهی صورت نمی گیردوحدشرعی رارعایت می کننددراین مدت اقاپسرکه گویاقبلا خیلی اهل نمازنبوده نمازخوان می شودوبسیاری ازاعتقادات مذهبی اش به واسطه ی همین دخترخانوم محکم ترمی شودباهم بحث های سیاسی-اجتماعی-اخلاقی-اعتقادی ومذهبی زیادمی کنندحتی دخترخانوم اوراتشویق به شرکت دراردوهاومجالسی می کندتابتوانداوراکمک کندکه بتوانددوباره خودش راپیداکند.اقاپسرباوجوداین که مذهبی نیست ولی بسیارانعطاف پذیراست ومی دانیم که حرف یک جنس مخالف بیشتردروی اثرداردتادوستان.بااین حال دخترخانوم سرهمه ی اذانها به اویاداوری می کندکه اذان شده است حتی اورابرای نمازصبح بازنگ موبایل بیدارمی کند.دراین حین اقاپسربه این دخترخانوم علاقه پیداکرده است درحالی که دخترخانوم چنین چیزی رانمی پسندد.وخدامی داندکه این دوهیچ کارناشایستی تابه حال انجام ندادند فقط مشکل این جاست که خانواده ی دخترازاین ارتباط خبری ندارندولی خانواده ی پسرباخبرند.
حکم این ارتباط چیست؟؟ایاحرام است یامشکل شرعی ندارد؟؟؟


مشاور: مدیریت محتوا

سلام خواهرم ممنون که راسخون را برای مشاوره برگزیده اید جواب شما: خدا در قرآن می فرماید: زنان پلید برای مردان پلیدند و مردان پلید برای زنان پلید و زنان پاك برای مردان پاك هستند و مردان پاك برای زنان پاك . اینان از آنچه درباره ی ایشان می گویند بركنارند ، برای آنان آمرزش و روزی نیكو خواهد بود. ( نور / 26) از دیدگاه اسلام ارتباط دوستانه و صمیمی میان دو جنس مخالف فقط در چارچوب ازدواج معنا دارد. البته حضور در اجتماع با رعایت موازین اسلامی و حفظ حجاب ظاهری و درونی در عرصه های علمی و مشاركت های اجتماعی قابل قبول است. اما خارج از این چارچوب برای ایجاد ارتباط ، اسلام ازدواج موقت یا دائم را توصیه می كند. از این رو در اسلام رابطه دوستی بین دختر و پسر معنا ندارد. اما به شرط رعایت ضوابط اسلامی منعی برای این ارتباط نیست و چه بسا اینگونه ارتباطات زمینه ساز دوستی های فكری ، معنوی و عقلی هم بشود. اما وقتی جوانان تن به ازدواج دائم نمی دهند و جامعه قدرت پذیرش ازدواج موقت ، بخصوص در مورد دختران را ندارد، برای پاسخ به نیاز جوانان و سر و سامان دادن به رابطه دختر و پسران چه باید كرد؟ خداوند در این باره می فرماید : به مردان با ایمان بگو دیده فرو نهند و پاكدامنی ورزند كه این برای آنها پاكیزه تر است ، زیرا خدا به آنچه می كنند آگاه است و به زنان با ایمان بگو كه دیدگان خود را از هر نامحرمی فرو بندند و پاكدامنی ورزند و زیورهای خود را آشكار نگردانند مگر آنچه كه از آن پیداست.... ( نور / 30 و 31 ) و در ادامه می فرماید : كسانی كه وسیله ی زناشویی نمی یابند باید عفت ورزند تا خدا آنان را از فضل خویش بی نیاز گرداند... ( نور 33 ) اساس هر نظمی در جهان به نظم در رابطه دو جنس مخالف بر می گردد. اگر این نظم برقرار نشود جامعه به سوی انحطاط می رود. مشكل این است كه ما در بسیاری از موارد بخصوص در مورد مسائل اقتصادی از غرب الگو گرفته ایم كه این مورد موجب بسیاری از ناكامی های اقتصادی و فاصله طبقاتی و فقر در جامعه شده است، در حالی كه اگر موازین الهی و اسلامی در جامعه پیاده شود، شاهد این بحرانها نیستیم. یك جوان وقتی عدالت اسلام را ببیند، خودش می خواهد روابط آزاد نداشته باشد و این قید را با طیب خاطر می پسندد. این یك اصل رهایی بخش است كه نباید با جنس مخالف ، ناسالم برخورد كنیم. در عین حال جامعه نیز باید بسترسازی كند تا شرایط ازدواج دائم فراهم شود. اما در یك كلام برای حل بحران های اجتماعی ، راهی جز بازگشت به مبانی سنتی و سنت های اصیل دینی نداریم. منابعی برای مطالعه بیشتر: http://www.pasokhgoo.ir/fa/node/934 http://www.porsojoo.com/fa/node/677



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.