amirhosein

سلام . می خواستم بدانم در حوزه علمیه قم . آیا دروس آن را می توان زودتر از حد معمول به پایان رساند. و...

سلام . می خواستم بدانم در حوزه علمیه قم . آیا دروس آن را می توان زودتر از حد معمول به پایان رساند. و آیا مثل دانشگاه است که واحدهای درسی ارائه می شود.و کسی که معدل واحدهای گذارانده اش بالای مثلاً 17 باشد در ترم تحصیلی بعد مجاز است تا 24واحد (4واحد بیشتر از حالت عادی) انتخاب کند یا طور دیگری است؟ و سوال بعدی این است که آیا در حوزه مانند دانشگاه ترم تابستانی هم وجود دارد و طلاب می توانند در صورت نیاز ترم تابستانی بیایند؟
پنجشنبه، 24 بهمن 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

amirhosein

سلام . می خواستم بدانم در حوزه علمیه قم . آیا دروس آن را می توان زودتر از حد معمول به پایان رساند. و...

amirhosein ( تحصیلات : لیسانس ، 23 ساله )

سلام .
می خواستم بدانم در حوزه علمیه قم .
آیا دروس آن را می توان زودتر از حد معمول به پایان رساند.
و آیا مثل دانشگاه است که واحدهای درسی ارائه می شود.و کسی که معدل واحدهای گذارانده اش بالای مثلاً 17 باشد در ترم تحصیلی بعد مجاز است تا 24واحد (4واحد بیشتر از حالت عادی) انتخاب کند یا طور دیگری است؟
و سوال بعدی این است که آیا در حوزه مانند دانشگاه ترم تابستانی هم وجود دارد و طلاب می توانند در صورت نیاز ترم تابستانی بیایند؟


مشاور: مدیریت محتوا

سلام دوست من ممنون از اینکه راسخون را برای مشاوره انتخاب کرده اید جواب سوالات شما: 1) بله ، در حوزه هم اگر طلبه تیزهوش و با پشتکار باشد می تواند دروس را جهشی بخواند. 2) نظام آموزشی حوزه نیز تقریبا مانند دانشگاه است. البته با اندکی تفاوت ، مثلا انتخاب واحد در بعضی حوزه های استانی وجود ندارد. اما حالت کلی آن همانند دانشگاه است. 3) جواب این سوال شما هم مثبت است. در حوزه شما می توانید بعضی واحدهای درسی را در تابستان بگذرانید. برای اطلاعات بیشتر به این آدرس هم مراجعه کنید: http://www.rasekhoon.net/Conference/Show-278.aspx



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.