با سلام . نمیدونم سوالم مربوط به الکترونیک است یا مکانیک ! شاید هر دو . به هر حال ممنون میشوم اگر راهنمایی...

با سلام . نمیدونم سوالم مربوط به الکترونیک است یا مکانیک ! شاید هر دو . به هر حال ممنون میشوم اگر راهنمایی بفرمایید . یک دینام که به چرخ یک موتور سیکلت متصل است و موتور سیکلت با سرعت 30 کیلومتر در ساعت حرکت میکنه چطور میتونه برق 14 ولت 6 آمپر را تولید کنه ؟ دینام باید دارای چه مشخصاتی باشه و اگر سرعت بیشتر شد به عنوان مثال 50 کیلومتر در ساعت (اما میخواهیم ولتاز و امپر تولیدی همان 14 ولت 6 آمپر باشد ) چه تمهیداتی باید در نظر گرفت . فرض کنیم دینام ما همان دینام اتومبیل های معمولی مثلا پیکان است . حالا با سرعت 30 کیلومتر در ساعت این دینام چقدر برق تولید میکند و در کل چطور میتونیم محاسبه کنیم که با سرعت های مختلف دینام یک ولتاژ یا آمپر مشخص را تولید کند . امیدوارم تونسته باشم منطور خودم را به شما رسانده باشم .
دوشنبه، 24 خرداد 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

با سلام . نمیدونم سوالم مربوط به الکترونیک است یا مکانیک ! شاید هر دو . به هر حال ممنون میشوم اگر راهنمایی...

( تحصیلات : دیپلم ، 24 ساله )

با سلام .
نمیدونم سوالم مربوط به الکترونیک است یا مکانیک ! شاید هر دو . به هر حال ممنون میشوم اگر راهنمایی بفرمایید .
یک دینام که به چرخ یک موتور سیکلت متصل است و موتور سیکلت با سرعت 30 کیلومتر در ساعت حرکت میکنه چطور میتونه برق 14 ولت 6 آمپر را تولید کنه ؟ دینام باید دارای چه مشخصاتی باشه و اگر سرعت بیشتر شد به عنوان مثال 50 کیلومتر در ساعت (اما میخواهیم ولتاز و امپر تولیدی همان 14 ولت 6 آمپر باشد ) چه تمهیداتی باید در نظر گرفت .
فرض کنیم دینام ما همان دینام اتومبیل های معمولی مثلا پیکان است . حالا با سرعت 30 کیلومتر در ساعت این دینام چقدر برق تولید میکند و در کل چطور میتونیم محاسبه کنیم که با سرعت های مختلف دینام یک ولتاژ یا آمپر مشخص را تولید کند .
امیدوارم تونسته باشم منطور خودم را به شما رسانده باشم .


مشاور: روابط عمومي راسخون

با سلام و تشكر كاربر گرامي، بهتر است پرسش خود را با يك استاد فيزيك يا مهندس مكانيك در ميان بگذاريد.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.