رشیدی

به نام خدا وبا سلام قبل از طرح سوالم با ید مقدمتا عرض کنم که در مقطعی از زمان نسبت به ولایت فقیه وشخص...

به نام خدا وبا سلام قبل از طرح سوالم با ید مقدمتا عرض کنم که در مقطعی از زمان نسبت به ولایت فقیه وشخص ولی فقیه برایم سوالات و شبهاتی پیش آمده بود و مرا ناگزیر از تحقیق د راین زمینه کرد و خدا وند توفیق داد که با مطالعه تنها یک کتاب که توسط آیت الله مصباح یزدی تالیف شده بود به تمامی سوالاتم در باب ولایت فقیه پاسخ داده شود اما در مورد شخص آقای خامنه ای هنوز سوالاتی در ذهنم باقی مانده و نتوانستم جوابی برای انها پیدا کنم به همین دلیل دو سوال را در زیر عنوان کرده به امید اینکه پاسخ آنها را از شما در یافت کنم: 1)د رجامعه مشکلات بسیاری وجود دارد مانند مشکلات فرهنگی اقتصادی اداری و... برای تمامی این مشکلات می توان نام یک مسئول را ذکر کرد . مثلا برای مشکلات اقتصادی می توان وزیر اقتصاد و یا برای مشکلات فرهنگی می توان وزیر ارشادرا به عنوان متولی امر مورد سوال قرار داد و حتی می توان تمامی این موارد را به یک نفر که ان شخص رئیس جمهور باشد ارتباط داد اما بروز این مشکلات به ولی فقیه نمی رسد و نمی توان به ایشان نسبت داد . سوالم از شما این است که برای سنجش و ارزیابی کفایت رهبری چه ملاکهایی رابایست موردبررسی قرار گیرد به نحوی که نبود آنها در جامعه به معنی عدم کفایت شخص رهبری است . 2)رئیس قوه قضائییه مستقیما توسط مقام معظم رهبری انتخاب می شود از انجایی که این دو در طول یکدیگر قرار دارند آیا مسئله رشوه گرفتن در برخی از سازمانها(مانند سازمان ثبت اسناد و املاک) و یا اجرا نکردن عدالت توسط برخی ازقضات بطور آگاهانه می تواند مبنایی برای ارزیابی مقام رهبری باشد یا خیر؟ متشکرم
دوشنبه، 18 مرداد 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

رشیدی

به نام خدا وبا سلام قبل از طرح سوالم با ید مقدمتا عرض کنم که در مقطعی از زمان نسبت به ولایت فقیه وشخص...

رشیدی ( تحصیلات : لیسانس ، 26 ساله )

به نام خدا وبا سلام
قبل از طرح سوالم با ید مقدمتا عرض کنم که در مقطعی از زمان نسبت به ولایت فقیه وشخص ولی فقیه برایم سوالات و شبهاتی پیش آمده بود و مرا ناگزیر از تحقیق د راین زمینه کرد و خدا وند توفیق داد که با مطالعه تنها یک کتاب که توسط آیت الله مصباح یزدی تالیف شده بود به تمامی سوالاتم در باب ولایت فقیه پاسخ داده شود اما در مورد شخص آقای خامنه ای هنوز سوالاتی در ذهنم باقی مانده و نتوانستم جوابی برای انها پیدا کنم به همین دلیل دو سوال را در زیر عنوان کرده به امید اینکه پاسخ آنها را از شما در یافت کنم:
1)د رجامعه مشکلات بسیاری وجود دارد مانند مشکلات فرهنگی اقتصادی اداری و... برای تمامی این مشکلات می توان نام یک مسئول را ذکر کرد . مثلا برای مشکلات اقتصادی می توان وزیر اقتصاد و یا برای مشکلات فرهنگی می توان وزیر ارشادرا به عنوان متولی امر مورد سوال قرار داد و حتی می توان تمامی این موارد را به یک نفر که ان شخص رئیس جمهور باشد ارتباط داد اما بروز این مشکلات به ولی فقیه نمی رسد و نمی توان به ایشان نسبت داد . سوالم از شما این است که برای سنجش و ارزیابی کفایت رهبری چه ملاکهایی رابایست موردبررسی قرار گیرد به نحوی که نبود آنها در جامعه به معنی عدم کفایت شخص رهبری است .
2)رئیس قوه قضائییه مستقیما توسط مقام معظم رهبری انتخاب می شود از انجایی که این دو در طول یکدیگر قرار دارند آیا مسئله رشوه گرفتن در برخی از سازمانها(مانند سازمان ثبت اسناد و املاک) و یا اجرا نکردن عدالت توسط برخی ازقضات بطور آگاهانه می تواند مبنایی برای ارزیابی مقام رهبری باشد یا خیر؟
متشکرم


مشاور: hassan najafi

از اینکه نسبت به مسئله ولایت به قطع و یقین رسیده اید خداوند را شاکریم ولی باید بدانید در حال حاضر تمام توان دشمن بر زدن شخصی ولی یعنی حضرت امام خامنه ای متمرکز شده است و اینطور تبلیغ می کنند که ما ولایت را قبول داریم ولی با ولایت ایشان مشکل داریم و نعوذباا... ایشان صلاحیت و یا کفایت رهبری را ندارد یا نداشته و این بازگشت به این مطلب است که آنها نمی دانند که ولی فقیه گر چه در ظاهر منتخب خبرگان است ولی ولایت و مشروعیت خود را از خبرگان یا رأی مردم اخذ نمی کند و ولی فقیه در زمان غیبت از شیخ کلینی (ره) تا سید خمینی (ره) و سید علی (حفظه ا...) نائب امام زمان (عج) هستند و مُؤید از طرف ایشان (ع) و تحت نظارت عالیه ایشان (ع) هستند ولی اگر برای جامعه اسلامی سه رکن در نظر بگیریم رکن اول قانون اسلامی است. رکن دوم رهبر اسلامی و رکن سوم مدیران اسلامی که متأسفانه تمام مشکلات در جامعه فعلی ما به رکن سوم بر می گردد و همانطور که اطلاع دارید در اول انقلاب دشمن تمام مدیران اسلامی امام از مطهری تا بهشتی و از رجائی تا چمران و شهدای محراب را شناسایی و ترور کرد و کشور ما با خلاء مدیر اسلامی رو به رو شد و تمام مشکلات هم به این خلاء بر می گردد و می دانیم که امام عصر ارواحنافداه هم در ظهورشان 313 نفر مدیر اسلامی توانمند که در حد رهبری ما هستند، با رهبری ایشان دنیا را اداره خواهند کرد و طبق روایات تا این تعداد یاران و فرماندهان و مدیران حضرت تکمیل نشوند ظهور رخ نمی دهد! با این توضیحات می توان نتیجه گرفت که اگر در زیر مجموعه رهبری مشکل باشد نمی توان این را مستقیماً به رهبری برگرداند. البته رهبری معظم تاکنون با بسیاری از مفاسد برخورد کرده اند و به سران قوا فرمان مبارزه با فقر و فساد و تبعیض را 12 سال قبل صادر کردند. برای اینکه بدانید رهبر معظم چه خون دل هائی برای اجرای عدالت خورده اند، به کتاب قاموس عدالت که 20 سال فرمایشات ایشان در مورد اجرای عدالت و تذکرات به دولت ها و مجلس ها و رؤسای قوه قضائیه و انتظامی است مراجعه کنید. ولی ما معتقدیم چون ولی فقیه عدالت دارد و عدالت برای انسان مصونیت حداکثری در مورد گناه ایجاد می کند که این عدالت به سادگی قائل به رفع و عزل نیست. ولی رهبر در کل سه ویژگی مهم صلاحیت علمی، صلاحیت اخلاقی و صلاحیت مدیریتی یعنی اداره جامعه بر اساس اسلام دارد. اگر مثلاً در اثر پیری یا بیماری یا خدای نکرده در اثر گناه، حافظه، علم و توان مدیریتی خود را از دست بدهند، خود به خود صلاحیت رهبری را از دست می دهد که در قانون اساسی این کار به خبرگان واگذار شده است. اين سوال توسط فرهنگسراي پرسش پاسخ داده شده است . www.porsesh.ir



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.