ابوالفضل آقامحمدی

با عرض ادب و احترام: آنگونه که شنیده ایم همسر امام حسین (ع) بی بی شهربانو بوده اند که فرزند یزدگرد شاه...

با عرض ادب و احترام: آنگونه که شنیده ایم همسر امام حسین (ع) بی بی شهربانو بوده اند که فرزند یزدگرد شاه ایران بودند و در زمان اسارت به عقد امام (ع) درآمدند اما اخیرا شنیدم منابعی اعلام کرده اند که این شایعات شیعه جهت ایجاد علاقه ایرانیان به ائمه (ع) بوده است : حال دو سئوال برای بنده مطرح است : 1- آیا همسر امام حسین (ع) ایرانی بوده اند ؟ اگر بوده اند دلیل انتخاب ایشان به همسری توسط امام حسین (ع) با توجه به اینکه ایشان در ابتدا مسلمان نبوده اند چیست؟ 2- پس از واقعه عاشورا ، چه اتفاقی برای همسر امام حسین (ع) افتاد و عاقبت ایشان چه شد ؟ از خداوند متعال برایتان سعادتمندی دنیا و آخرت مسئلت دارم .
يکشنبه، 19 دی 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ابوالفضل آقامحمدی

با عرض ادب و احترام: آنگونه که شنیده ایم همسر امام حسین (ع) بی بی شهربانو بوده اند که فرزند یزدگرد شاه...

ابوالفضل آقامحمدی ( تحصیلات : لیسانس ، 27 ساله )

با عرض ادب و احترام:
آنگونه که شنیده ایم همسر امام حسین (ع) بی بی شهربانو بوده اند که فرزند یزدگرد شاه ایران بودند و در زمان اسارت به عقد امام (ع) درآمدند اما اخیرا شنیدم منابعی اعلام کرده اند که این شایعات شیعه جهت ایجاد علاقه ایرانیان به ائمه (ع) بوده است : حال دو سئوال برای بنده مطرح است :
1- آیا همسر امام حسین (ع) ایرانی بوده اند ؟ اگر بوده اند دلیل انتخاب ایشان به همسری توسط امام حسین (ع) با توجه به اینکه ایشان در ابتدا مسلمان نبوده اند چیست؟
2- پس از واقعه عاشورا ، چه اتفاقی برای همسر امام حسین (ع) افتاد و عاقبت ایشان چه شد ؟
از خداوند متعال برایتان سعادتمندی دنیا و آخرت مسئلت دارم .


برادر گرامی! سلام علیکم . در باب همسر امام حسین (ع) بی بی شهربانو در تواریخ شیعه و سنی از قبیل تاریخ طبری و غیره به طور صحیح و دقیق نقل کرده است که در صدر اسلام پس از فتح ایران و دستگیری فرمانروایان و شاهزادگان ایرانی و آوردن ایشان به مدینه از آنجا که اسلام همیشه به شان و منزلت و کرامت انسانی اهمیت ویژه داشته است حضرت علی علیه السلام یکی از شاهزادگان بنام شهربانو را به تزویج فرزند دوم خود ؛حضرت اباعبدالله ع در آوردند تا شانیت او نیز حفظ شود و با توجه به روایت مشهور امام سجاد ع «انا ابن خیرتین» من زاده دو نسل برتر هستم بنی هاشم ازعرب و فارس از عجم هیچ شکی در این امر مقدس که افتخاری از افتخارات ما ایرانیان است باقی نمی ماند و در باب حضور ایشان در کرببلا نیز باید گفت كه تقريباً تمام منابع متقدم شيعى- كه به زندگانى مادر امام سجاد (ع) پس از اسارت پرداخته‏اند- چنين نگاشته‏اند: او در هنگام تولد امام (ع) در همان حالت نفاس از دنيا رفت.و نيز چنين گفته‏اند: يكى از كنيزان حضرت على (ع) به عنوان دايه او به بزرگ كردن او پرداخت و مردم خيال مى‏كردند كه او مادر امام (ع) است و بعد از آنكه آن حضرت او را شوهر داد، فهميدند كه او دايه امام (ع) بود، نه مادر او. بنابراين، قطعاً از ديدگاه منابع معتبر، حضور مادر امام (ع) در كربلا منتفى است حال با هر نام و نسبى كه مى‏خواهد باشد. برای اطلاع بیشتر به منابع زیر مراجعه فرمایید. (عيون اخبار الرضا) ع (، ج 2، ص 128. بحار الانوار، ج 46. ص 8 ) (http://www.rasekhoon.net/Article/Show-31589.aspxامام حسین و عاشورا از دیدگاه اهل سنت) " امام حسین و عاشورا از دیدگاه اهل سنت " (http://www.rasekhoon.net/Article/Show-9060.aspx زن در آینة قيام حسینی و قیام مهدوی(1. عاشورا)) (زنان در حادثه کربلا http://www.rasekhoon.net/Article/Show-17247.aspx)



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.