rasool

بسم الله الرحمن الرحیم با عرض سلام و خسته نباشید سوال بنده این است که اگر حضرت آدم(ع) از درخت ممنوعه...

بسم الله الرحمن الرحیم با عرض سلام و خسته نباشید سوال بنده این است که اگر حضرت آدم(ع) از درخت ممنوعه میل نمی کرد و از بهشت رانده نمی شد چه اتفاقی را به دنبال داشت؟ منظورم این است که نسل حضرت آدم همگی داخل بهشت می شدند و دیگر امتحان و آزمون برای انسان ها بی معنی بود چون که بدون زحمت وارد بهشت می شدند. با تشکر و خدانگهدار
شنبه، 24 ارديبهشت 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

rasool

بسم الله الرحمن الرحیم با عرض سلام و خسته نباشید سوال بنده این است که اگر حضرت آدم(ع) از درخت ممنوعه...

rasool ( تحصیلات : لیسانس ، 23 ساله )

بسم الله الرحمن الرحیم
با عرض سلام و خسته نباشید
سوال بنده این است که اگر حضرت آدم(ع) از درخت ممنوعه میل نمی کرد و از بهشت رانده نمی شد چه اتفاقی را به دنبال داشت؟ منظورم این است که نسل حضرت آدم همگی داخل بهشت می شدند و دیگر امتحان و آزمون برای انسان ها بی معنی بود چون که بدون زحمت وارد بهشت می شدند.
با تشکر و خدانگهدار


با عرض سلام خدمت برادر گرامی! همچنانکه خودپاسخ فرموده اید خداوند برای یکی امتحان نمودن و دیگری رشد و تکامل معنوی و همچنین بهره برداری از نور علم و معرفت و درنهایت عشق الهی ، آدم ابوالبشر ع را از مقام و جایگاه بهشت نازل نمود تا مراتبی را طی نماید و به مدارجی چه بسا بالاتر و برتر دست بیابد. بفرموده مولانا: از جمادی مُردم و نامی شدم .......... وز نما مُردم به حیوان سرزدم مُردم از حیوانی و آدم شدم .......... پس چه ترسم کی ز مردن کم شدم حمله ی دیگر بمیرم از بشر .......... تا برآرم از ملائک بال و پر وز ملک هم بایدم جستن ز جو .......... کل شیء هالک الا وجههُ بار دیگر از ملک پران شوم .......... آنچه اندر وهم ناید آن شوم پس عدم گردم عدم چون ارغنون .......... گویدم که انا الیه راجعون مرگ دان آنک اتفاق امت است .......... کاب حیوانی نهان در ظلمت است و به فرموده حافظ شیرازی: در ازل پرتو حسنت زتجلی دم زد ---------------- عشق پیدا شد و آتش به همه عالم زد موفق و مؤید و پیروز باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما