با سلام و عرض خسته نباشید . 1- اهداف کلی افرادی که وارد حوزه میشوند را بیان کنید . 2- آیا کسی که برای...

با سلام و عرض خسته نباشید . 1- اهداف کلی افرادی که وارد حوزه میشوند را بیان کنید . 2- آیا کسی که برای زندگی اخروی خود تلاش میکند و تنها هدفش بالا بردن مقام اخروی خود است بهترین راه برای او ورود به حوزه است ؟ با تشکر فراوان
دوشنبه، 9 خرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

با سلام و عرض خسته نباشید . 1- اهداف کلی افرادی که وارد حوزه میشوند را بیان کنید . 2- آیا کسی که برای...

( تحصیلات : لیسانس ، 22 ساله )

با سلام و عرض خسته نباشید .
1- اهداف کلی افرادی که وارد حوزه میشوند را بیان کنید .
2- آیا کسی که برای زندگی اخروی خود تلاش میکند و تنها هدفش بالا بردن مقام اخروی خود است بهترین راه برای او ورود به حوزه است ؟
با تشکر فراوان


مشاور: sayed mojtaba navab

با عرض سلام و با آرزوی سعادت و سلامت برای برادر گرامی! ابتدا آفرین بر شما که به فکر امور معنوی و بعد الهی زندگی خود هستیدو این مهم را به شما تبریک می گویم. دوم اینکه در باب سوال زیبای شما بایدبگویم بستگی به امور و شرایطی دارد که یکی از آن شرایط، افکار و روحیات و اخلاقیات و سلایق . در نهایت هدف زندگی فرد است. یعنی مثلا امری که در زندگی یک نفر اصلا تااهمیت ندارد و به آن فکر هم نمی کند ممکن است برای دیگری از اوجب واجبات و جزء ملزومات ف6کری یا اخلاقی یا اعتقادی او باشد. بسته به روحیات .ف خانواده ، تحصیلات ، رفیقان و اطرافیان ، اهداف زندگی انسان. بنابراین باید ابتدا به نوعی خودشناسی از خود و سلایق و علایق و توقعات و اهداف آینده – چشم انداز چندین ساله زندگی خود – و ...خود برسید تا بتوانید به خوبی تصمیم بگیرید. ممکن است کسی بخواهد عمق معارف نورانی قرآن و سیره و سنت محمد و آل محمد صلی الله علیه و آله را درک نماید و با تحقیق و مطالعه دریافته که اگر بخواهد حقیقت آنها را دریابد فقط حوزه است و دانشگاه و یا سایر مراکز علمی فقط در حد همان لیسانس و ... خود به ظواهر آن میپردازد نه عمیقا به کل قرآن و مباحث اخلاقی و عقلی و نقلی و روایات و سیره و سنت و فلسفه و حکمت و.... اگر با تفکر و تعمق و مشورت و مطالعه به چنین تصمیمی رسید و باری آیندهخ خود اینچنین هدف گزاری نمود با انگیزه فراوان وارد حوزه شده و آرم نوکری حضرت دوست را بر پیشانیش خواهد زد و در این راه سرزنش و متلک و حتی فحش و ... را به جان می خرد و سست نمی شود تا به سر منزل مقصود برسد. دست از طلب ندارم تا کام من برآید, یا تن رسد به جانان یا جان ز تن برآید. موفق و مؤید و پیروز باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما