با سلام خدمت مشاور عزیز 1-اگر بخوایم پولی را برای خرید "جهیزیه" کنار بگذاریم با انکه می دانیم ممکنه...

با سلام خدمت مشاور عزیز 1-اگر بخوایم پولی را برای خرید "جهیزیه" کنار بگذاریم با انکه می دانیم ممکنه است از یک سال هم بگذرد ، آیا خمس به آن تعلق می گیرد. 2-اگر همین پول را بخواهیم سکه بخریم که ارزش پولمان حفظ شود ولی باز هم همان نیت خرید جهاز باشد چطور ؟؟؟ خمس تعلق می گیرد ؟؟؟ یعنی به جای اینکه پول را در بانک بگذاریم ، همش رو سکه بخریم که ارزش پولمان تا سال بعد
سه‌شنبه، 5 مهر 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

با سلام خدمت مشاور عزیز 1-اگر بخوایم پولی را برای خرید "جهیزیه" کنار بگذاریم با انکه می دانیم ممکنه...

( تحصیلات : کم سواد ، 27 ساله )

با سلام خدمت مشاور عزیز

1-اگر بخوایم پولی را برای خرید "جهیزیه" کنار بگذاریم با انکه می دانیم ممکنه است از یک سال هم بگذرد ، آیا خمس به آن تعلق می گیرد.

2-اگر همین پول را بخواهیم سکه بخریم که ارزش پولمان حفظ شود ولی باز هم همان نیت خرید جهاز باشد چطور ؟؟؟ خمس تعلق می گیرد ؟؟؟
یعنی به جای اینکه پول را در بانک بگذاریم ، همش رو سکه بخریم که ارزش پولمان تا سال بعد


مشاور: sayed mojtaba navab

با عرض سلام و آرزوی بهرمندی از نیروی بیکران مهر و محبت الهی ، خدمت کاربر گرامی! خواهر گرامی ! اولا در مسائل شرعی خود مرجع خویش را معرفی فرمایید. اما سوالات: 1- در باب جهیزیه مراجع عظام استثناءا ، اگر خرج و مخارج خانواده نمی رسد که در زمان ازدواج دختر برای او جهیزیه مناسب و ضروریات زندگی تهیه نمایند و مجبورند از چند سال قبل پول جمع کنند ، اجازه فرموده اند که خمس برداشته شود . 2- سوال دوم را باید استفتاء نموده و دوباره پاسخ را بفرستیم . لطفا یکبار دیگر سوال خود را برای ما دقیقتر ارسال بفرمایید همراه با بیان مرجع تقلید خود. برای مولایمان حضرت حجه ع دعا کنیم تا ایشان هم د رحقمان دعای خاص بفرمایندو یاریمان نمایند......... ان شاء الله خوشبخت و سعادتمند باشید!



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما