مرتضی صابری

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما عرض کنم که من توی کار نرم افزار هستم و نرم افزاری را طراحی و در اینترنت...

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما عرض کنم که من توی کار نرم افزار هستم و نرم افزاری را طراحی و در اینترنت جهت فروش قرار دادم. مدتی قبل فردی ناشناس توسط ایمیل حرف های بسیار زشتی به من و خانواده ام زد (ناموسی) و گفت که شما از نرم افزار من تقلید کرده اید, من این نرم افزار را به سپاه مشهد فرخته ام و الان می خواهم از شما شکایت کنم! این شخص قبل از این هم چند بار به من ایمیل زده بود و سوالاتی در رابطه با همین نرم افزارم از من پرسیده بود. (اسم و فامیلش را هم به من داده بود). من از زمانی که این ایمیل را به من زده بود, توی اینترنت به دنبال آدرس و مشخصاتی از وی می گردم. (چون واقعا من هر وقت به یادش می افتم بسیار بسیار ناراحت می شوم. جوری که اگه ببینمش تا حد مرگ می زنمش.) تا اینکه وب سایتی رو که مربوط به وی بود رو پیدا کردم. تمامی مشخصات هم درون آن هست. مشخصات صاحب آدرس دامنه رو هم که بررسی کردم همین مشخصات رو پیدا کردم. مثل نام و فامیل, تلفن, آدرس, ایمیل و ... . آدرس این فرد توی شهر خودم یعنی مشهد است. حالا سوال می کنم که راه برخورد من با این فرد چگونه باشد؟ من قصد دارم برم سراغش و باهاش درگیر بشم. یا اینکه اگر من شکایت کنم می توانم به نتیجه برسم؟ و اینکه دادگاه چه تصمیمی خواهد گرفت و چه می شود؟ من فقط می خواهم به خاطر این حرفایش شکایت کنم و بهش بگم که این حرفها یعنی چه. مدارکی که دارم همین چند تا ایمیل رد و بدل شده, وب سایت و مشخصات وی و آدرس صاحب وب سایت که همین آدرس ایمیل فرستنده هست, نام و فامیل وی که صاحب همین وب سایت است, و احیانا همین نرم افزاری که به قول خودش به سپاه مشهد فروخته است که من درجریان نیستم. مدارک من همین هاست. این رو هم بگم که چون من دامنه شخصی ای دارم و تمامی مشخصات من (آدرس, تلفن و ...) در آن ثبت شده است, به دلیل کوتاهی های شرکت, متاسفانه این فرد به آن اطلاعات دست یافته و آنها را برای من هم ایمیل کرده بود. اگر شکایت کنم در آینده برای من مشکلی پیش نمی آید؟ و در مورد اینکه گفته بود شما از روی نرم افزار من تقلید کرده اید! اینکه من تا بحال نرم افزار طرف رو اصلا ندیدم. آیا می توانم از این طریق کاری بکنم؟ یا طرف کاری کند؟ چون بحث تقلید کردن و ساختن از روی نرم افزار یک چیز بی معنی ای هست. ما خانواده آبرومندی هستیم و این حرفی رو که به مادرم زده اصلا نمی بخشم. لطفا اگه هر راهی وجود داره به من بگویید. چون واقعا هر وقت به یادش می افتم ناراحت می شوم. از شما بسیار سپاسگذارم خدانگهدار
دوشنبه، 16 آبان 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

مرتضی صابری

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما عرض کنم که من توی کار نرم افزار هستم و نرم افزاری را طراحی و در اینترنت...

مرتضی صابری ( تحصیلات : فوق دیپلم ، 22 ساله )

با عرض سلام و خسته نباشید
خدمت شما عرض کنم که من توی کار نرم افزار هستم و نرم افزاری را طراحی و در اینترنت جهت فروش قرار دادم. مدتی قبل فردی ناشناس توسط ایمیل حرف های بسیار زشتی به من و خانواده ام زد (ناموسی) و گفت که شما از نرم افزار من تقلید کرده اید, من این نرم افزار را به سپاه مشهد فرخته ام و الان می خواهم از شما شکایت کنم! این شخص قبل از این هم چند بار به من ایمیل زده بود و سوالاتی در رابطه با همین نرم افزارم از من پرسیده بود. (اسم و فامیلش را هم به من داده بود). من از زمانی که این ایمیل را به من زده بود, توی اینترنت به دنبال آدرس و مشخصاتی از وی می گردم. (چون واقعا من هر وقت به یادش می افتم بسیار بسیار ناراحت می شوم. جوری که اگه ببینمش تا حد مرگ می زنمش.) تا اینکه وب سایتی رو که مربوط به وی بود رو پیدا کردم. تمامی مشخصات هم درون آن هست. مشخصات صاحب آدرس دامنه رو هم که بررسی کردم همین مشخصات رو پیدا کردم. مثل نام و فامیل, تلفن, آدرس, ایمیل و ... . آدرس این فرد توی شهر خودم یعنی مشهد است.
حالا سوال می کنم که راه برخورد من با این فرد چگونه باشد؟ من قصد دارم برم سراغش و باهاش درگیر بشم. یا اینکه اگر من شکایت کنم می توانم به نتیجه برسم؟ و اینکه دادگاه چه تصمیمی خواهد گرفت و چه می شود؟ من فقط می خواهم به خاطر این حرفایش شکایت کنم و بهش بگم که این حرفها یعنی چه. مدارکی که دارم همین چند تا ایمیل رد و بدل شده, وب سایت و مشخصات وی و آدرس صاحب وب سایت که همین آدرس ایمیل فرستنده هست, نام و فامیل وی که صاحب همین وب سایت است, و احیانا همین نرم افزاری که به قول خودش به سپاه مشهد فروخته است که من درجریان نیستم. مدارک من همین هاست.
این رو هم بگم که چون من دامنه شخصی ای دارم و تمامی مشخصات من (آدرس, تلفن و ...) در آن ثبت شده است, به دلیل کوتاهی های شرکت, متاسفانه این فرد به آن اطلاعات دست یافته و آنها را برای من هم ایمیل کرده بود. اگر شکایت کنم در آینده برای من مشکلی پیش نمی آید؟
و در مورد اینکه گفته بود شما از روی نرم افزار من تقلید کرده اید! اینکه من تا بحال نرم افزار طرف رو اصلا ندیدم. آیا می توانم از این طریق کاری بکنم؟ یا طرف کاری کند؟ چون بحث تقلید کردن و ساختن از روی نرم افزار یک چیز بی معنی ای هست.
ما خانواده آبرومندی هستیم و این حرفی رو که به مادرم زده اصلا نمی بخشم. لطفا اگه هر راهی وجود داره به من بگویید. چون واقعا هر وقت به یادش می افتم ناراحت می شوم.
از شما بسیار سپاسگذارم
خدانگهدار


مشاور: Plato

با سلام و عرض ادب و احترام. قبل از هر چیز جنابعالی را به حفظ آرامش و خونسردی دعوت می‌کنم. چرا که از یکسو انسان غالبا در عصبانیت تصمیمات درستی اتخاذ نمی‌کند و از سوی دیگر بسیاری از جرایم در لحظات عصبانیت اتفاق می‌افتد. مسئله‌ای که برای شما پیش آمده با پیچیدگی‌هایی همراه است که فقط با بررسی حضوری و دقیق مدارک شما می‌توان وضعیت را روشن نمود. چرا که بسته به نوع و موضوع نرم‌افزار وضعیت متفاوت خواهد بود. موضوعاتی هستند که حتما باید به عنوان اختراع ثبت شوند تا از لحاظ قانون مورد حمایت قرار گیرند و تعدادی از موضوعات بدون ثبت نیز مورد حمایت هستند. حال اینکه آیا طرف شما قبلا آن نرم‌افزار را ثبت نموده‌اید، یا اینکه آن نرم‌افزار اصلاً نیاز به ثبت داشته یا خیر، قضیه را بسیار متفاوت می‌کند. ولی آنچه در این بین مسلم است بی حقی ایشان در اظهار فحاشی و به کار بردن الفاظ رکیک است که شما می‌توانید به این دلیل علیه ایشان اقدام کنید. توصیه می‌شود قبل از هر گونه اقدام قضایی حتما با یک وکیل سرشناس در خصوص کل پرونده‌تان مشورت نمایید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.