با سلام و آرزوی سلامتی برای شما. من پریودهای نامنطم داشتم.الان باردارم و طبق LMP حدود 9 هفته و 4 روز...

با سلام و آرزوی سلامتی برای شما. من پریودهای نامنطم داشتم.الان باردارم و طبق LMP حدود 9 هفته و 4 روز باید باشم ولی سونو 6 هفته و 5 روز را نشان می دهد(CRL:7).اختلاف 3 هفته ای در این سن خیلی نگرانم کرده است؛چون در ابتدای بارداری که نمی دانستم باردارم داروهایی مثل فلوکوناز،‌ مترونیدازول و یک پماد واژنی استفاده کردم.آیا ممکنه برای جنین پیش آمده باشد؟خیلی ممنون اگر زود جواب بدهید و مرا از نگرانی در آورید.
شنبه، 6 خرداد 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

با سلام و آرزوی سلامتی برای شما. من پریودهای نامنطم داشتم.الان باردارم و طبق LMP حدود 9 هفته و 4 روز...

( تحصیلات : فوق لیسانس ، 28 ساله )

با سلام و آرزوی سلامتی برای شما.
من پریودهای نامنطم داشتم.الان باردارم و طبق LMP حدود 9 هفته و 4 روز باید باشم ولی سونو 6 هفته و 5 روز را نشان می دهد(CRL:7).اختلاف 3 هفته ای در این سن خیلی نگرانم کرده است؛چون در ابتدای بارداری که نمی دانستم باردارم داروهایی مثل فلوکوناز،‌ مترونیدازول و یک پماد واژنی استفاده کردم.آیا ممکنه برای جنین پیش آمده باشد؟خیلی ممنون اگر زود جواب بدهید و مرا از نگرانی در آورید.


مشاور: سيد نصير کتابی

پاسخگویی شده توسط دکتر سیف اله محسنی ضمن عرض سلام خدمت شما بانوی گرامی، اولا با توجه به اینکه فرموده اید پریودهای نامنظمی داشته اید لذا LMP خیلی دقیق نیست و سونوگرافی (البته سونوگرافی از طریق واژن) دقیقتر زمان حاملگی را مشخص می کند. دوماً مترونیدازول جزو داروهای گروه B در حاملگی است (بجز 3 ماهه اول) (یعنی ضرری ندارد) و فلوکونازول هم جزء داروهای گروه C می باشد پماد واژینال هم که موضعی استفاده شده است. لذا بنظر می رسد انشاء ا... مشکل خاصی وجود نداشته باشد هر چند بهتر است برای اطمینان خاطر حتماً توسط متخصص زنان تحت نظر باشید. در صورت صلاحدید یکبار دیگر سونوگرافی از طریق واژن برای شما انجام دهد.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.