مهدی

من از شما چند سوال داشتم: 1."رجعت" يکي از عقايد ويژه مذهب تشيع است که براساس آن گروهي از مومنين(همانند...

من از شما چند سوال داشتم: 1."رجعت" يکي از عقايد ويژه مذهب تشيع است که براساس آن گروهي از مومنين(همانند برخي از پيامبران و معصومين و پيروان ايشان) به اين جهان باز مي گردند تا ظهور دولت حق را مشاهده كنند و از شكـوفـايى آن لذت ببرند, و نيز گروهى از منافقين بازگردانده مى شوند تا كيفر دنيوى اعمال ناشايست خويش را بچشند. سوال : "کدام آيه از قرآن به مساله رجعت اشاره دارد؟" 2.در احاديثي مستند از اصول کافي، امام صادق(ع) و امام رضا(ع) با استناد به يکي از آيات قرآن مي فرمايند که اعمال هر شب و روز مردم بر ايشان عرضه مي شود. آن آيه کدام است؟ 3.از پيامبراکرم (ص) نقل است که همانا امام حسين (ع) چراغ هدايت و کشتي نجات است(سفينه البحار- 1/257). و از امام رضا (ع) نيز نقل است که همه ما اهل بيت کشتي نجات هستيم ولي کشتي امام حسين (ع) سريع‌ تر است.( کرامات و مقامات عرفاني امام حسين(ع)-سيد علي حسيني قمي). سوال : " کدام دو آيه از قرآن هستند که با کنار هم قرار دادن آن ها مي توان نتيجه گرفت راه رسيدن به خداوند مودت نزديکان (ذي القربي) است؟" ممنون میشم به ایمیلم ارسال کنید. بهترینید شما راسخونی ها
پنجشنبه، 15 تير 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

مهدی

من از شما چند سوال داشتم: 1."رجعت" يکي از عقايد ويژه مذهب تشيع است که براساس آن گروهي از مومنين(همانند...

مهدی ( تحصیلات : سیکل ، 15 ساله )

من از شما چند سوال داشتم:
1."رجعت" يکي از عقايد ويژه مذهب تشيع است که براساس آن گروهي از مومنين(همانند برخي از پيامبران و معصومين و پيروان ايشان) به اين جهان باز مي گردند تا ظهور دولت حق را مشاهده كنند و از شكـوفـايى آن لذت ببرند, و نيز گروهى از منافقين بازگردانده مى شوند تا كيفر دنيوى اعمال ناشايست خويش را بچشند.
سوال : "کدام آيه از قرآن به مساله رجعت اشاره دارد؟"



2.در احاديثي مستند از اصول کافي، امام صادق(ع) و امام رضا(ع) با استناد به يکي از آيات قرآن مي فرمايند که اعمال هر شب و روز مردم بر ايشان عرضه مي شود. آن آيه کدام است؟




3.از پيامبراکرم (ص) نقل است که همانا امام حسين (ع) چراغ هدايت و کشتي نجات است(سفينه البحار- 1/257). و از امام رضا (ع) نيز نقل است که همه ما اهل بيت کشتي نجات هستيم ولي کشتي امام حسين (ع) سريع‌ تر است.( کرامات و مقامات عرفاني امام حسين(ع)-سيد علي حسيني قمي). سوال : " کدام دو آيه از قرآن هستند که با کنار هم قرار دادن آن ها مي توان نتيجه گرفت راه رسيدن به خداوند مودت نزديکان (ذي القربي) است؟"


ممنون میشم به ایمیلم ارسال کنید.
بهترینید شما راسخونی ها


مشاور: s salamat

دوست گرامی شما میتوانید به لینک زیر شامل مقالات با موضوع رجعت در راسخون مراجعه کنید : http://www.rasekhoon.net/article/category-18105-1.aspx



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.