rasool

بسم الله الرحمن الرحیم با عرض سلام و ادب و احترام همانطور که خودتون هم استحضار دارید امروز توی کوچه...

بسم الله الرحمن الرحیم با عرض سلام و ادب و احترام همانطور که خودتون هم استحضار دارید امروز توی کوچه و پس کوچه و گذرهای شهرهای شلوغ و پرجمعیت، بی احترامی و اهانت با بهانه های واهی زیاد دیده میشه. مثلا موقع رانندگی توی خیابون، راننده سرش رو میاره بیرون و به راننده ی دیگه توهین میکنه یا توی پیاده رو یا توی محیط کار و اداره، بی دلیل به همکاران یا ارباب رجوع فحاشی می کنند و ناسزا میگن. میخواستم سوال کنم در مقابل فحش ها و ناسزاهای بی دلیلی که دیگران بهمون میگن باید چکار کنیم؟ آیا ما هم فحاشی کنیم؟ آیا مقابله به مثل فیزیکی و یقه گیری کنیم؟ اگر امر به معروف و نهی از منکر تاثیری نداشته باشه، هیچی نگیم و بی تفاوت رد بشیم؟ با تشکر و سپاس
پنجشنبه، 22 تير 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

rasool

بسم الله الرحمن الرحیم با عرض سلام و ادب و احترام همانطور که خودتون هم استحضار دارید امروز توی کوچه...

rasool ( تحصیلات : لیسانس ، 24 ساله )

بسم الله الرحمن الرحیم
با عرض سلام و ادب و احترام
همانطور که خودتون هم استحضار دارید امروز توی کوچه و پس کوچه و گذرهای شهرهای شلوغ و پرجمعیت، بی احترامی و اهانت با بهانه های واهی زیاد دیده میشه. مثلا موقع رانندگی توی خیابون، راننده سرش رو میاره بیرون و به راننده ی دیگه توهین میکنه یا توی پیاده رو یا توی محیط کار و اداره، بی دلیل به همکاران یا ارباب رجوع فحاشی می کنند و ناسزا میگن.
میخواستم سوال کنم در مقابل فحش ها و ناسزاهای بی دلیلی که دیگران بهمون میگن باید چکار کنیم؟ آیا ما هم فحاشی کنیم؟ آیا مقابله به مثل فیزیکی و یقه گیری کنیم؟ اگر امر به معروف و نهی از منکر تاثیری نداشته باشه، هیچی نگیم و بی تفاوت رد بشیم؟
با تشکر و سپاس


مشاور: حسن نجفی

دوست عزیز دلیل نمیشود که وقتی ما نقاط تاریک و منفی را ببینیم ما هم به آن سمت حرکت کنیم . ارزش انسانی این است که در جامعه ای که تاریکی ها نمایان است ما راه صحیح و روشن هدایت را بیابیم و به آن سمت حرکت کنیم . ممکن است شما بگویید امر به معروف و نهی از منکر فایده ندارد اما باید عرض کنم که امر به معروف و نهی از منکر مراتب و البته درجات دارد . اینگونه نیست که ما فقط با زبان تذکر بدهیم . در روایت آمده است که با غیر زبانتان مردم را امر به معروف و نهی ازمنکر کنید . اگر رفتار ما پسندیده باشد و جواب ناسزا را با نرمی و روش خوش بدهیم یقینا تاثیر گذار خواهد بود . البته این خیلی مساله مهمی است و ممکن است بسیار هم سخت باشد اما بدانید که مردان و زنان مومن به خاطر این استقامت و صبوری و البته زیرکی و کیاست است که ارزش پیدا میکنند . اگر زنان مومن به خاطر بی حجابی اکثریت جامعه بخواهند آنها هم بی حجاب شوند که این صحیح نیست . در زمان رسول اکرم صلی الله علیه واله نیز اکثر مردم در جهالت و گمراهی و فساد بودند اما مردانی با ایمان به خدا و رسولش دست از هواهای نفسانی کشیدند و صبر پیشه کردند تا رستگار شدند . نگران این انحراف ها نباشید سعی کنید تکلیف خود را بشناسید . اول از خودتان شروع کنید و خودتان را اصلاح کنید اگر خودتان را اصلاح کردید به تدریج خانواده و جامعه تان اصلاح میشوند . عمل شما طوری باشد که بقیه از شما درس بگیرند . موفق باشید.



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.