ناشناس

سلام. اسم و علت بیماری زیر رو به لحاظ روانشناسی چیست؟...

سلام. اسم و علت بیماری زیر رو به لحاظ روانشناسی چیست؟ شخص مورد سوال من، فردی است 33ساله که به لحاظ ظاهری و قیافه و هوش کاملا سالم و طبیعی، و حتی معروف به داشتن استعداد عالی بین اقوام و آشنایان است و دارای مدرک لیسانس و الان دانشجوی کارشناسی ارشد است اما دچار موارد زیر است که همه چیز برایش مسخره است و یا میگوید چرا مثلا فلان مورد اینگونه است، که با چندین مثال بیان میکنم. 1- وقتی زن و مردی ازدواج میکنند و حالا زن میخواهد خودش را مثلا ظریف و شاد نشان دهد و مرد هم میخواهد نشان دهد که دیگر بزرگ شده یا نشون بده که دیگه زن داره، برایش مسخره است و به خودش میگوید میگوید دیگه اینا زن و شوهرند؟؟؟ 2- مثلا در روستای خودشان مرغ و خروس دارند و مرغها قدقد میکنند و اگر این فرد به روستای دیگری رفت که مرغهای آنجا هم به قدقد میکنند برایش مسخره است و میگیوید چرا مرغهای اینجا مثلا نمیگویند بع بع؟ 3- مثلا وقتی خوش زمین میخورد، دردش میگیرد اما اگر در یک فیلم مثلا خارجی شخصی زمین خورد، میگوید مگر خارجی ها هم وقتی زمین میخورند دردشان میگیرد؟ مگه خارجیها هم حس دارند؟ 4- مثلا وقتی در مجلسی همه دارند شام میخورند به دیگران نگاه میکند و میگوید چرا برای سیر شدن همه دهانشان را میچرخانند؟ نمیشود شخصی مثلا غذایش را بریزد روی سرش و سیر شود؟ 5- وقتی در مجلسی عده ای می رقصند، به آنها نگاه کرده و به حالت سوالی از خودش میگوید الان اینا دارن میرقصند؟ تکان خوردن بدن مردم را رقص میگن؟ چه مسخره است. یا به فرد رقصنده میگه چون تو بدنت رو تکون دادی پس رقصیدی!!!!؟؟؟؟؟؟ 6- مثلا به عکسهای سه در چهار دیگران نگاه میکند و با حالتی که برایش حقیقتا سوال است میگوید چرا آدمها از سرشان شناخته میشوند؟ چرا به جای صورت افراد، مثلا از انگشت دست طرف عکس نمیگیرند؟ میگوید خیلی مسخره است که هر کی میخواد عکس سه در چهار بگیره حتما باید از حتما از صورتش عکس بگیره. 7- مثلا در جمعی به کسی میگویند برامون یه دهن شعر بخون، او از خودش میپرسد حالا چون فرد خواننده لب و دهنش را باز میکند و تکان میدهد، دیگه به این میشن شعر خوندن؟ الان دیگه اون شعر خوند؟ چرا آدمها از مثلا انگشت پا شعر نمیخونند؟ 8- مثلا میگه چرا همه مردم وقتی موبایلشون زنگ میخوره، گوشی رو میذارند در گوششون؟ نمیشه گوشی رو بذارن مثلا روی ران پاشون و حرف بزنند؟ و موارد اینچنینی فراوان دیگر. لطفا این اسم این بیماری و علت ایجادش رو بیان نمایید. با سپاس
شنبه، 19 اسفند 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

سلام. اسم و علت بیماری زیر رو به لحاظ روانشناسی چیست؟...

ناشناس ( تحصیلات : فوق دیپلم ، 28 ساله )

سلام.
اسم و علت بیماری زیر رو به لحاظ روانشناسی چیست؟
شخص مورد سوال من، فردی است 33ساله که به لحاظ ظاهری و قیافه و هوش کاملا سالم و طبیعی، و حتی معروف به داشتن استعداد عالی بین اقوام و آشنایان است و دارای مدرک لیسانس و الان دانشجوی کارشناسی ارشد است اما دچار موارد زیر است که همه چیز برایش مسخره است و یا میگوید چرا مثلا فلان مورد اینگونه است، که با چندین مثال بیان میکنم.

1- وقتی زن و مردی ازدواج میکنند و حالا زن میخواهد خودش را مثلا ظریف و شاد نشان دهد و مرد هم میخواهد نشان دهد که دیگر بزرگ شده یا نشون بده که دیگه زن داره، برایش مسخره است و به خودش میگوید میگوید دیگه اینا زن و شوهرند؟؟؟

2- مثلا در روستای خودشان مرغ و خروس دارند و مرغها قدقد میکنند و اگر این فرد به روستای دیگری رفت که مرغهای آنجا هم به قدقد میکنند برایش مسخره است و میگیوید چرا مرغهای اینجا مثلا نمیگویند بع بع؟

3- مثلا وقتی خوش زمین میخورد، دردش میگیرد اما اگر در یک فیلم مثلا خارجی شخصی زمین خورد، میگوید مگر خارجی ها هم وقتی زمین میخورند دردشان میگیرد؟ مگه خارجیها هم حس دارند؟

4- مثلا وقتی در مجلسی همه دارند شام میخورند به دیگران نگاه میکند و میگوید چرا برای سیر شدن همه دهانشان را میچرخانند؟ نمیشود شخصی مثلا غذایش را بریزد روی سرش و سیر شود؟

5- وقتی در مجلسی عده ای می رقصند، به آنها نگاه کرده و به حالت سوالی از خودش میگوید الان اینا دارن میرقصند؟ تکان خوردن بدن مردم را رقص میگن؟ چه مسخره است. یا به فرد رقصنده میگه چون تو بدنت رو تکون دادی پس رقصیدی!!!!؟؟؟؟؟؟

6- مثلا به عکسهای سه در چهار دیگران نگاه میکند و با حالتی که برایش حقیقتا سوال است میگوید چرا آدمها از سرشان شناخته میشوند؟ چرا به جای صورت افراد، مثلا از انگشت دست طرف عکس نمیگیرند؟ میگوید خیلی مسخره است که هر کی میخواد عکس سه در چهار بگیره حتما باید از حتما از صورتش عکس بگیره.

7- مثلا در جمعی به کسی میگویند برامون یه دهن شعر بخون، او از خودش میپرسد حالا چون فرد خواننده لب و دهنش را باز میکند و تکان میدهد، دیگه به این میشن شعر خوندن؟ الان دیگه اون شعر خوند؟ چرا آدمها از مثلا انگشت پا شعر نمیخونند؟

8- مثلا میگه چرا همه مردم وقتی موبایلشون زنگ میخوره، گوشی رو میذارند در گوششون؟ نمیشه گوشی رو بذارن مثلا روی ران پاشون و حرف بزنند؟
و موارد اینچنینی فراوان دیگر. لطفا این اسم این بیماری و علت ایجادش رو بیان نمایید.
با سپاس


مشاور: خانم سعیده صفری

با سلام . برادر گرامی به این نکته ی بسیار مهم توجه داشته باشید که در علم روانشناسی مجموعه ای از علائم و نشانه ها که عملکرد طبیعی شخص را مختل کرده باشند اختلال و یا بیماری روانی نامیده می شود. پس هیچ گاه با یک نشانه نمی توان از بیماری صحبت کرد . همچنین از این مهم حرفی به میان نیاورده اید که مثلا به واسطه ی این شیوه ی تفکر در روند زندگی روزمره ی فرد موردنظر خللی به وجود آمده است يا خير؟ . مثلا مشکلاتی كه در دانشگاه یا روابط بین فردی ايشان ایجاد شده باشد . پس با این تفاسیر نمی توان نوع بیماری برای وی مشخص کرد اما نکته ای که حائز اهمیت است و شما در صحبت هایتان مطرح کرده اید این است که دوستتان از هوش و استعداد بسیار زیادی برخوردار است و درفضایی روستایی، بدون تحریکات محیطی زندگی می کند. افرادی اینچنینی غالبا به دلیل آنکه فضای اطراف جوابگوی نیاز طبیعی آنها نیست و گرایش فراوانی که به متفاوت فکر کردن دارند به شیوه ی غیر معمول تفکر روی می آورند که موجب می شود اطرافیان آنها را غیر عادی بدانند . البته به این نکته هم اشاره نکرده اید که آیا این فرد از زمانی که او را می شناسید اینگونه سوالاتی داشته است و یا نه مدتی است که این نحوه ی تفکر را پیش گرفته . در صورت احتمال دوم می تواند زمینه ساز برخی هذیان ها و تفکر نامعیوب باشد که در چند مورد از بیماری های روانی مشاهده می شود . اما به هرحال مواردی که اشاره شد تنها در حد فرضیه هستند و با کمک یک مصاحبه ی جامع توسط روانشناس بالینی می توان تخمین دقیق تری در مورد ایشان داشت.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.