ساسان

با سلام و تشکر از شما پرتال راسخون بی شک یکی از بهترین...

با سلام و تشکر از شما پرتال راسخون بی شک یکی از بهترین پرتال های موجود در ایران است . / خدمتتون 2 تا سوال داشتم : 1-تفاوت Primary و Logical در ایجاد درایو هارد دیسک چیست ؟ چه تفاوت هایی با هم دارند ؟ چه فواید و تفاوت هایی دارند ؟ 2- من در Hotmail ایمیل دارم ولی متاسفانه با بازی های متصدیان فیلترینگ ایران دیگر دسترسی به Hotmail ندارم و بعد از لاگین کردن تا مقداری هات میل را LOad می کند و دیگر کار نمی کند (Horamil از SSL https استفاده می کند که فیلترینگ ایران تمامی SSL HTTPS ها را بسته !!) به نظر شما چگونه می توان این مشکل را بر طرف کرد تا دسترسی به Hotmail فراهم شود ؟! با سپاس و خسته نباشید .
شنبه، 31 فروردين 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ساسان

با سلام و تشکر از شما پرتال راسخون بی شک یکی از بهترین...

ساسان ( تحصیلات : فوق لیسانس ، 26 ساله )

با سلام و تشکر از شما
پرتال راسخون بی شک یکی از بهترین پرتال های موجود در ایران است . /
خدمتتون 2 تا سوال داشتم :
1-تفاوت Primary و Logical در ایجاد درایو هارد دیسک چیست ؟ چه تفاوت هایی با هم دارند ؟ چه فواید و تفاوت هایی دارند ؟
2- من در Hotmail ایمیل دارم ولی متاسفانه با بازی های متصدیان فیلترینگ ایران دیگر دسترسی به Hotmail ندارم و بعد از لاگین کردن تا مقداری هات میل را LOad می کند و دیگر کار نمی کند (Horamil از SSL https استفاده می کند که فیلترینگ ایران تمامی SSL HTTPS ها را بسته !!)
به نظر شما چگونه می توان این مشکل را بر طرف کرد تا دسترسی به Hotmail فراهم شود ؟!
با سپاس و خسته نباشید .


مشاور: ابراهیمی نیا

با عرض سلام. در دو قسمت میتوانم مهمترین تفاوت یک درایو Primary و یک درایو Logical را به این شکل بیان کنم : 1- قابلیت bootable یا Active شدن درایو Primary که این قابلیت در درایو Logical وجود ندارد ( دقیقا به دلیل MBR یا همان Master Boot Record : MBR مخفف Master Boot record است و فضایی اختصاصی و کوچک در شروع هارد دیسکهاست. این فضا وظیفه نگهداری اطلاعات بوت (Boot) و ساختار و موقعیت پارتیشن ها را بر عهده دارد. خود MBR تنها به اندازه یک سکتور فیزیکی حجم دارد یعنی 512 بایت!. اما همین سکتور کم حجم در مرتب سازی ، ساخت یا تغییر و تعمیر پارتیشن های یک هارد دیسک نقشی پایه ای ایفا می کند و حتی Boot شدن یا به اصطلاح عام بالا آمدن سیستم به آن وابسته است. 2- تفاوت در برچسب گذاری درایو یا DRIVE LETTER در سیستم DOS ( كه البته تاثیر آن را در سیستم عامل نیز مشاهده میكنید ). به این شكل كه شما برای نامگذاری یك درایو PRIMARY باید از حروف C و D و در صورت بیشتر بودن درایو های PRIMARY حروف E و F استفاده نمایید ( آن هم به ترتیب ) . در صورتی كه شما نمیتوانید یك درایو LOGICAL با برچسب C ایجاد نمایید. در مورد سوال دوم : خوب است بدانید که سیاست شکل­دهی اینترنت کشوری به ترتیبی اتخاذ شده است که به سایت­هایی با پروتکل Https پهنای باند کمی تعلق می­گیرد و عملا باز کردن برخی از آنها غیر ممکن است. همچنین مهم است بدانید در این خصوص کاری از دست مرکز IT ساخته نیست. (دقت کنید آدرس سایت مورد نظرتان به صورت HTTP:// باشد). البته شما ممکن است تاریخ سیستم را برده باشید عقب، تاریخ اون مجوز ها به روز بوده و این مشکل ایجاد شده، البته در سفری با زدن Countinue اون صفحه رو با مسئولیت خودتون باز میکنه، ولی خب هربار باید این عمل رو تکرار کنید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.