ناشناس

با عرض سلام و خسته نباشید. من و همسرم چند ماهی میشه...

با عرض سلام و خسته نباشید. من و همسرم چند ماهی میشه عقد کردیم و همچنان قرار است در دوران عقد بسر ببریم تا کار مناسب و استقلال مالی بدست بیارم.میخوام بدونم از نظر شرعی خرج خانوم تا چه مقدار با بنده است؟آیا شامل کلیه مخارج زندگی از قبیل دانشگاه،کیفو کفشو لباسو....میباشد؟ آیا بنده باید در صورت نیاز به ایشان خرجی ماهیانه و حداقل به چه مبلغی بدهم؟
شنبه، 1 تير 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

با عرض سلام و خسته نباشید. من و همسرم چند ماهی میشه...

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 23 ساله )

با عرض سلام و خسته نباشید.
من و همسرم چند ماهی میشه عقد کردیم و همچنان قرار است در دوران عقد بسر ببریم تا کار مناسب و استقلال مالی بدست بیارم.میخوام بدونم از نظر شرعی خرج خانوم تا چه مقدار با بنده است؟آیا شامل کلیه مخارج زندگی از قبیل دانشگاه،کیفو کفشو لباسو....میباشد؟
آیا بنده باید در صورت نیاز به ایشان خرجی ماهیانه و حداقل به چه مبلغی بدهم؟


مشاور: حجة الاسلام منتظمی

کاربر محترم: از حسن اعتمادتان به مشاوره راسخون، تشكر مي‌كنيم: امام خمینی(ره) ب) زوج اگر تمکین داشته باشد نفقه واجب است هر چند به منزل شوهر نرفته باشد. استفتائات، ج 3، ص 146، س 4، ص 202، س 14، العروة الوثقی 4 مرجعی، ج 2، ص 692، 685 آیت الله فاضل لنکرانی (ره) به نظر آقا وقتی عقد ازدواج بین زن و مرد خوانده می شود تمام احکام زن و شوهری بین آن جاری است و زن موظف به تمکین است شودآیت الله خامنه ای(دام ظلّه) اگر زن تمکین از شوهر دارد نفقه ی او بر عهده ی زوج است. آیت الله مکارم شیرازی (دام ظلّه) مادام که در خانه پدر است نه نفقه دارد نه اجازه برای خروج از منزل از سوی شوهر لازم است. آیت الله نوری همدانی (دام ظلّه) اگر تمکین تام نباشد پرداخت نفقه بر زوج واجب نیست. خلاصه اینکه اکثر مراجع تمکین را شرط میدانندچون نفقه را در مقابل تمکین خانم قرار میدهند . به این معنا که دختر خانم در دوران عقد ، دوشیزه خانم می ماند ولی بعد از عروسی ارتباطات همسری وزن و شوهری فراتر میشود و تمکین میکنند و نفقه تعلق میگیرد. سوال: از نظر شرعی تمکین زن به چه معنا است آیا زنی که مدتی در خانه شوهرباشدوبا شوهرش مضاجعه میکند تمکین کرده یا نه واگر مرد بنا به عللی دخولی انجام ندهد ولی با زن مضاجعه کند می شود گفت که زن تمکین نکرده وآیا مضاجعه وتقبیل وبوسیدن ودیدن بدن برهنه ولمس کردن وهم خوابی (به صورت لخت کنار همدیگرولذت بردن از هم ولی دخول انجام ندادن مرد)تمکین نیست؟ جواب: هرگاه زن آماده بهره گرفتن متعارف جنسی است. تمکین کرده هر چند مرداز او استفاده نکند.پس شما کاربر محترم اگر با خانمتان تمکین کرده باشید. و از شما چیزی را طلب کند باید به او بدهید . مقدار آن بستگی به عرف متعارف زندگی خودتان دارد.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.