ناشناس

با سلام و خسته نباشیدمن خواستگاری دارم که بعد از...

با سلام و خسته نباشید من خواستگاری دارم که بعد از 4جلسه که با صحبت داشتیم متوجه شباهت های رفتاری ایشون با خودم شدم و مشاوره ای هم که با هم رفتیم این رو تایید کرد و گفت درصد شباهت شما 80 به بالا است.تنها مشکلی که وجود داره اینه که سطح مالی ایشون از ما اندکی پایینتره و ایشون با پول کمی جلو اومدن و حتی پدرشون هم توانایی کمک به ایشون رو ندارنداز طرفی بعضی اقوام به من میگند تو سن مناسبی داری و عجله نکن شاید مورد بهتر پیدا بشه.از طرفی از ادامه این حلسات نگرانم که نکنه دلبستگی ایجاد بشه لطفا راهنماییم کنید ممنونم.
شنبه، 26 مرداد 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

با سلام و خسته نباشیدمن خواستگاری دارم که بعد از...

ناشناس ( تحصیلات : فوق دیپلم ، 20 ساله )

با سلام و خسته نباشید
من خواستگاری دارم که بعد از 4جلسه که با صحبت داشتیم متوجه شباهت های رفتاری ایشون با خودم شدم و مشاوره ای هم که با هم رفتیم این رو تایید کرد و گفت درصد شباهت شما 80 به بالا است.تنها مشکلی که وجود داره اینه که سطح مالی ایشون از ما اندکی پایینتره و ایشون با پول کمی جلو اومدن و حتی پدرشون هم توانایی کمک به ایشون رو ندارنداز طرفی بعضی اقوام به من میگند تو سن مناسبی داری و عجله نکن شاید مورد بهتر پیدا بشه.از طرفی از ادامه این حلسات نگرانم که نکنه دلبستگی ایجاد بشه لطفا راهنماییم کنید ممنونم.


مشاور: مریم مردانی

با سلام و عرض ادب یکی از شرایطی که برای تشکیل و ادامه زندگی مشترک لازم است بلوغ اقتصادی در مرد و نیز تمکن مالی، آن هم تا حدی است که متناسب با شأن و منزلت خانواده خود و همسر باشد. یعنی لازم است فرد توانمندی های لازم برای اشتغال را داشته و بتواند شغلی متناسب با شرایط خانوادگی خود و همسرش ایجاد کند. اگرچه وجود برخی سرمایه های مالی از جمله ماشین یا خانه باعث می گردد دو نفر شروع زندگی راحت تری داشته باشند اما این سرمایه ها تضمین کننده زندگی خوب در آینده نیست. بهتر بود که در اینجا در مورد فعالیت هایی که ایشان تاکنون در زمینه اقتصادی داشته اند بیشتر صحبت می گردید. مثلاً اینکه تا چه مقطعی تحصیل کرده و فاصله اتمام تحصیل ایشان تا آمدنشان به خواستگاری چقدر است؟ و در این مدت چه فعالیتی برای اشتغال و کسب درآمد داشته اند؟ اگر این فاصله زیاد و توانمندی مالی ایشان کم است پس لازم است بررسی شود که علت این ضعف مالی با وجود گذر این زمان چیست. اما اگر این فاصله زیاد نیست با توجه به اینکه پدر ایشان نیز سرمایه چندانی برای کمک به او ندارد پس ارتقای سطح اقتصادی ایشان نیاز به تلاش بیشتر و نیز همراهی همسر آینده شان دارد. با بازنگری در خود بررسی کنید که تا چه حد توان تحمل فشار اقتصادی را دارید؟ آیا می توانید همراه خوبی برای ایشان در این مسیر باشید؟ آیا تاکنون برنامه اقتصادی داشته اند؟ اگر پاسخ مثبت است تا چه حد به این برنامه عمل کرده اند؟ضمناً بررسی کنید که برنامه اقتصادی ایشان برای اکنون و آینده چیست؟ تا چه حد این برنامه متناسب با امکانات و توانمندی های ایشان است؟ تا چه حد عملی و مطابق با دنیای واقع است؟ سایر ملاک های لازم برای ازدواج و نیز تناسب خود را با ایشان به دقت بررسی کنید و اگر به این نتیجه رسیدید که تنها مشکل قابل توجه در این میان همین بعد اقتصادی است در این زمینه سؤالاتی را که بیان کردم از خود و ایشان بپرسید و سعی کنید در این زمینه به یک برنامه و جمع بندی مناسب برسید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.