ناشناس

باسلاماگر بنده به قصد تفریح به شکار پرنده رودم اما...

باسلام اگر بنده به قصد تفریح به شکار پرنده رودم اما نیازی به گوشت آن نداشته باشم ولی شخصی دیگر به من سفارش آن گوشت را کرده چه حکمی دارد؟ ودر کل ایا آه پرنده یا حیوان،واقعی است یانه؟ایا بعد ها زمین میخورم؟
دوشنبه، 19 خرداد 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

باسلاماگر بنده به قصد تفریح به شکار پرنده رودم اما...

ناشناس ( تحصیلات : کم سواد ، 0 ساله )

باسلام
اگر بنده به قصد تفریح به شکار پرنده رودم اما نیازی به گوشت آن نداشته باشم ولی شخصی دیگر به من سفارش آن گوشت را کرده چه حکمی دارد؟
ودر کل ایا آه پرنده یا حیوان،واقعی است یانه؟ایا بعد ها زمین میخورم؟


مشاور: حجة الاسلام منتظمی

شکار کردن، اگر منع قانونی نداشته و به قصد تفریح و خوش‌گذرانی نباشد، جایز است؛ اگرچه در ماه‌های حرام باشد. ضمائم: پاسخ مراجع عظام تقلید نسبت به این سؤال، چنین است: حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مد ظله العالی): این‌گونه امور تابع قوانین و مقررات مربوطه مى‌باشد و اگر منع قانونى در میان باشد جایز نمى‌باشد و الا فى نفسه اشکال ندارد ولی توجه داشته باشید شکار کردن به قصد تفریح و خوش‌گذرانی جایز نیست. و اگر شرایط شکار وجود داشته باشد حلال است و از جمله شرایط این است که گلوله تیز باشد بگونه‌اى‌که در بدن حیوان فرو رود و آن را پاره کند و اگر گلوله تیز نباشد بلکه با فشار در بدن حیوان فرو رود و حیوان را بکشد یا به واسطه حرارتش بدن حیوان را بسوزاند و در اثر سوزاندن حیوان بمیرد پاک و حلال بودنش اشکال دارد.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.