ناشناس

اگر کسی به دلیل عدم آگاهی از احکام روزه نداند که فلان...

اگر کسی به دلیل عدم آگاهی از احکام روزه نداند که فلان کار روزه اش را باطل نمی کند و نداند که پس از آن نباید مجدد کاری را که روزه اش را باطل می کند و یا کار حرام انجام دهد و بعد به گمان این که روزه اش باطل شده کار حرام انجام دهد حکم روزه اش چیست ؟ نزدیک ترین چیزی که در رساله آیت الله مکارم پیدا کردم مسئله 1400 است: اگر کسی به واسطه بی اطلاعی کار حرامی را انجام دهد اما نمی داسته که روزه اش را باطل می کند کفاره و روزه قضا دارد.
جمعه، 13 تير 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

اگر کسی به دلیل عدم آگاهی از احکام روزه نداند که فلان...

ناشناس ( تحصیلات : کم سواد ، 20 ساله )

اگر کسی به دلیل عدم آگاهی از احکام روزه نداند که فلان کار روزه اش را باطل نمی کند و نداند که پس از آن نباید مجدد کاری را که روزه اش را باطل می کند و یا کار حرام انجام دهد و بعد به گمان این که روزه اش باطل شده کار حرام انجام دهد حکم روزه اش چیست ؟
نزدیک ترین چیزی که در رساله آیت الله مکارم پیدا کردم مسئله 1400 است: اگر کسی به واسطه بی اطلاعی کار حرامی را انجام دهد اما نمی داسته که روزه اش را باطل می کند کفاره و روزه قضا دارد.


مشاور: حجة الاسلام منتظمی

جواب:کاربر محترم: از حسن اعتمادتان به مشاوره راسخون، تشكر مي‌كنيم: هر چند مرتکب گناه بزرگي شده است و بايد جدا توبه نمايد لکن در فرض سوال قضاي آن روز کفايت مي کند و کفاره ندارد.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.