سه‌شنبه، 14 بهمن 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

با توجّه به تهاجم فرهنگي كه در جوانان نفوذ كرده است اگر روزي دشمن به جامعة ما حمله كند آيا اين اميد هست كه جوانان باز هم با شور و شوق به صحنه و ميدان نبرد در آيند؟


پاسخ :
ملت ايران حضور داوطلبانة نوجوانان و جوانان غيرتمند را در جبهه‌هاي جنگ به خاطر داشته و هرگز از ياد نخواهند برد. حضور چشمگير آنان در جبهه‌هاي جنگ به نحوي بود كه جهانيان را به تعجب واداشته، آنچنان كه استكبار جهاني از حضور پرشور و داوطلبانة نوجوانان و جوانان ما انگشت حيرت به دندان گرفته و مات و مبهوت ماندند. جوانان ديروز كه سينه‌هاي خويش را سپر آماج گلوله‌هاي دشمن مي‌نمودند، پدران امروزند. كه سربلند و سرافراز از جنگ بيرون آمده و به تربيت فرزندان خويش مشغولند تا اگر روزي احساس نمايند كه اين انقلاب و نظام اسلامي كه بر مبناي حكومت ولايي تشكيل يافته نياز به حضور آن‌ها در صحنه دارد، سر از پا نشناخته و با جان و دل در صحنه حاضر شده و از هيچ كوششي دريغ نخواهند ورزيد. بنابراين از آنچه كه به عنوان مقدمه بيان شد و آنچه كه ذيلاً‌ بيان مي‌شود. ما معتقديم كه: مردم و بخصوص جوانان در لحظات حساس هنوز هم در صحنه حاضر مي‌شوند.
اجمالاً مي‌توان گفت كه؛ اولاً: مردمي كه خودجوش در يك حركت جمعي شركت مي‌كنند، انگيزه‌ها و هدف‌هاي قوي‌تري دارند به همين جهت در هدف خود نسبتاً پابرجا هستند. و با توجّه به خودجوش بودن حضور مردم در صحنه‌هاي مختلف در نظام جمهوري اسلامي ايران همچون تظاهرات هر ساله در 22 بهمن و روز قدس دليل محكمي بر مشروعيت نظام است و ثانياً: حضور گستردة مردم در لحظات حساس و بروز جنگ بخصوص در هنگامي كه پاي اعتقادات ديني مذهبي در ميان باشد ، در چنين لحظاتي مردم و بخصوص جوانان به صورت خودجوش در صحنه حاضر شده و آمادة جانفشاني در راه دين مبين اسلام و آرمان‌هاي مقدس آن خواهند بود. و نخواهند گذاشت اين انقلاب كه با نثار خون هزاران شهيد به خون خفته به ثمر رسيده است پايمال شده و به موزة فراموشي سپرده شود، گرچه تهاجم فرهنگي دشمنان به شدت به سوي جوانان ما سرازير شده است اما به بركت انقلاب اسلامي و دوران دفاع مقدس، جواناني در مكتب اسلام تربيت يافته اند كه قابل مقايسه با سالهاي پيش نمي باشند.
در عين حال دشمن نيز به اين نتيجه رسيده است كه براي تسلط بر ملت اسلامي بايد تهاجم فرهنگي را شدت ببخشند. ما نيز بايد براي مقابله با اهداف شوم دشمنان، فرهنگي اسلامي را در جامعه حاكم سازيم و تهاجمات فرهنگي آنان را خنثي نمائيم. براي اين منظور بايد به تقويت ايمان و اعتقادات جوانان بپردازيم؛ روحيه صبر و استقامت را در وجود جوانان تقويت كنيم؛ روحية غيرت ديني را تقويت نمائيم؛ روحية دنيا زدگي و دلبستگي به دنيا را كم كنيم؛ فرهنگ عاشورا را زنده نگه داريم و در اين باره هم چنين ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در بين جوانان بسيار مؤثر مي باشد.
منبع: اندیشه قم


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.