يکشنبه، 24 اسفند 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

براي خروج از بد دلی و شك ميان زن و شوهر چه كاری بايد انجام داد؟


پاسخ :
بد دلي و شك علّت هاي متفاوتي دارد, كه به دو منشأ مهم آن اشاره مي شود. بد دلي و شك به شكل بيماري مزمن در مي آيد, بدون آن كه از واقعيت خارجي ناشي شود و در درون بعضي افراد رخنه مي كند و آن ها را بيمار مي سازد.
اين بدترين نوع بدگماني و بد دلي است , زيرا بدون آن كه علت خارجي و منشأ بيروني داشته باشد, فقط يك مرض دروني خواهد شد و فرد آزار خواهد ديد و اطرافيانش را آزار خواهد داد. خيالات و توهّمات و به هم ربط دادن موضوعات نامربوط, از عوامل ايجاد يا تشديد كننده چنين بددلي است .
بد دلي در نوع دوم , منشأ خارجي دارد و به عملكرد فرد مقابل ارتباط مستقيم دارد و بيش تر در بين زن و شوهر ايجاد مي شود. رفتار و حركات مشكوك كه قابل توجيه نباشد و دور از صداقت و پنهان كاري در عمل و يا گفتار و رو شدن موضوعي خلاف كه حساسيت برانگيز باشد و رفتار تصنّعي و خالي از صداقت و يا قربان صدقه رفتن مصنوعي ، از عوامل مهم و تشديد كننده شك و بدگماني به شمار مي آيد.
زن براي آن كه رفتارش موجب بدگماني و بددلي نزد شوهرش نشود, مي بايست در عمل صادقانه برخورد كند واز موارد و مسائلي كه شوهر به آن حساسيت دارد, فاصله بگيرد, مگر آن كه شوهر درخواست هاي غير منطقي داشته باشد.
منبع:سایت انوار طاها


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.