يکشنبه، 24 اسفند 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

به نظر شما، كسانى كه به هر دليلى امكان ازدواج ندارند، چه شيوه‏اى را در زندگى پيش گيرند؟


پاسخ :
اگر امكان ازدواج را نداريد، براى پذيرش راحت‏ تر آن براى خود برنامه ‏ريزى كنيد. برنامه‏ اى متنوع و جذاب از كارهاى عملى، ورزشى و هنرى، پذيرش اين موقعيت را براى شما آسان‏تر مى‏ سازد. از بيكارى بپرهيزيد و براى نشاط و شادابى افزون‏تر، ارتباطات اجتماعى خود را با نزديكان و دوستان سالم بيشتر كنيد. در صورت امكان، مسافرت و برنامه ‏هاى تفريحى سالم با دوستان در شادابى شما بسيار مؤثر است.
كسانى كه به هر دليلى ازدواج نكرده‏ اند، متأسفانه از سوى برخى مردم ناآگاه در معرض نيش و كنايه ‏اند. انزواجويى شما و گريز از جمع، اين نيش و كنايه‏ ها را افزايش مى‏ دهد.
سعى كنيد با حضور در محافل و مجالس مناسب و رسيدگى بيشتر به ظاهر خود و شادابى در چهره، اين افراد را خلع صلاح كنيد.
يادتان باشد كه ازدواج با همه اهميت آن، همه زندگى نيست. افرادى از گروه‏ هاى مختلف مردم، حتى پيامبران همچون حضرت عيسى ابن مريم (عليهم‏السلام) و برخى عالمان دينى و بعضى از فرزندان امامان معصوم (عليهم‏السلام) به هر دليلى تا آخر عمر ازدواج نكرده‏ اند؛ اما زندگى را تمام شده نپنداشته اند.
در بين عالمان، مرحوم ميرزا حسن جلوه، فيلسوف معروف و ابوالعلا معرى، لغوى مشهور و در بين امامزادگان، (عليهاالسلام )دختران امام موسى بن جعفر
(عليه‏السلام) از جمله حضرت معصومه (عليهاالسلام) ازدواج نكردند و علت آن، خفقان شديد هارونى بود كه كسى جرأت نداشت به خانه حضرت رفت و آمد كند تا چه رسد به اين‏كه دامادش شود. هارون مى ‏خواست نسل حضرت كم شود؛ به همين دليل مانع ازدواج دختران آن بزرگوار مى‏ شد. و خواهرانش تا آخر عمر ازدواج نكردند.
ازدواج، بهترين راه براى رفع غرايز جنسى است؛ اما شما كه امكان آن را نداريد مى‏توانيد با راهكارهايى بر فشار غرايز خود غلبه كنيد. برخى كنترل غرايز را بدون ازدواج محال مى ‏دانند كه اين‏گونه نيست.
براى كاهش فشار غرايز جنسى، به نكات ذيل توجه كنيد:
1. از خداوند كمك بگيريد و بردبارى كنيد (استعينوا بالله واصبروااعراف )7(، 128. و بدانيد كه خداوند بردباران را پاداش بى‏ شمار مى‏ دهد )انما يوفى الصابرون أجرهم بغير حساب زمر (39)،10. ؛
2. با عبادت و حضور در محافل مذهبى و تلاوت قرآن، توان مقابله با شيطان را در خود فزونى دهيد؛
3. در صورت امكان، روزهاى دوشنبه و پنجشنبه راروزه بگيريد؛
4. از هر كارى كه زمينه ‏هاى تحريك جنسى شما را فراهم مى آورد بپرهيزيد. رفتن به مكان‏هاى تحريك‏ كننده، ديدن تصاوير و فيلم‏ هاى نامناسب، گفتن و شنيدن شوخى‏ هاى جنسى، پوشيدن لباس‏هاى تنگ و چسبنده به بدن، لباس‏هاى زير از جنس مواد صنعتى (غيرنخى)، پرخورى، خوردن خوراكى‏ هاى با طبع گرم، سرخ‏ كردنى ‏ها، غذاهاى پرچرب، پياز خام و سير، نوشيدن افراطى آب به ويژه در شب، پربودن مثانه قبل از خواب، دمر خوابيدن و... نمونه‏ هايى از تحريك كننده‏ هاى جنسى هستند.
منبع:سایت انوار طاها


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.