يکشنبه، 24 اسفند 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

آيا عشق های قبل از خواستگاری، قابل اعتماد است؟


پاسخ :
ما معمولا باعشق هاي قبل از محرميت موافق نيستيم.نکته اش هم اين است که خانم و آقايي که عاشق هم مي شوند ، انتخابشان بر اساس نگاه بوده است.قطعا اين جوري بوده.الان آقا و خانمي عاشق هم ديگر شده اند ، محرم نبوده اند و خواستگاري هم نبوده و با نظارت والدين هم نبوده است . معني آن اين است که آقا ، خانم را در دانشگاه يا اتوبوس ديده اند و بر اساس نگاه عاشق شده اند ، بر اساس نگاه پذيرفته اند و دل داده اند و عاشق شده اند . اين خيلي خطرناک است . به عزيزان مي گويم: از اينکه با عشق قبل از محرميت ، وارد ازدواج بشويد،بپرهيزيد. نکته اش هم اين است که وقتي شما دل داديد و عاشق شديد.کرو کور مي شويد. بر اساس روايات،شما کر و کور مي شويد.عشق به معناي يک گلوله عاطفه شدن است.کسي که عاشق مي شود يک گلوله عاطفه است.از دري که احساس مي آيد عقل مي رود رسول اکرم (ص) مي فرمايند:حبک لشيء يعمي و يسع.عشق يک چيزي تو را کر و کور مي کند.خوب چه اتفاقي مي افتد ؟ آقا يا خانم بر اساس نگاه پذيرفته اند، دل داده اند و عاشق شده است.حالا دست از اصولشان بر مي دارند.دست از کفويت بر مي دارند همين بحثي که ما رويش اين قدر تاکيد مي کنيم.
مورد داشته ام که آقا پسر نوزده ساله ،عاشق دختر بيست و پنج ساله شده است.حالا از طريق چت بوده يا ... ،مي داند از نظر کفويت بهم نمي خورند ولي دست از اين اصل مهم بر مي دارد.بدي هاي طرف رانمي بيند و کر و کور مي شود و حتي بدي هاي طرف را هم خوبي مي بيند.دختر خانمي مي گفتند:که پسر لودگي مي کرد و من مي گفتم:چقدر بذله گو است و پسر به من تشر مي رفت و من مي گفتم:ماشاءالله چقدر مرد است.اين ها نکته منفي بوده و ايشان مثبت مي ديدند.اين کار را نکنيد.الان شما عاشق هستيد و به سوي ازدواج مي روييد.دست از اصولتان بر مي داريد و حالا اين جالب است اين کر و کوري شما ، تا وقتي است که محرم نشده ايد.ولي زماني که محرم بشوييد، اين عشق دفع مي شود.
افلاطون مي گويد: وصال مدفن عشق است.چيني ها ضرب المثلي دارند که مي گويند:ازدواج گورستان عشق است. يعني اين عشق تا وقتي است که اين دو تا بهم محرم نشده اند،همين که بهم محرم شدند،عشق دفع ميشود و احساس از بين مي رود و وقتي احساس رفت،عقل مي آيد و حالا تازه ، ديدش عقلايي مي شود و مي فهمد طرف به دردش نمي خورد.
منبع: پاسخ از حجت الاسلام حسين دهنوي.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.