سه‌شنبه، 26 اسفند 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

5 نكته در موضوع مطالعه رابيان كنيد.


پاسخ :
1. امام علي(ع) جستن دانشي را نيكو مي‏ شمارند كه موجب اصلاح وجود آدمي گردد. «دانشي كه تو را اصلاح نكند گمراهي است.»
2. دكتر آدريل جانسون مي‏ گويد: ما وقت نداريم و نمي‏ توانيم هر چه را كه منتشر مي‏ شود بخوانيم. بايد انتخاب كنيم؛ ولي اگر در اين انتخاب خود را به دست تصادف بسپاريم، ممكن است به راه‏هاي پيموده شده برسيم و اگر در انتخاب خود بينا نباشيم، ممكن است در راهي بيفتيم كه ديگران فرسنگ‏ ها از آن را پيموده ‏اند. بنابراين، بهتر است قبل از انتخاب موضوع مطالعه خود به چكيده مقالات و خلاصه آثار مهم در زمينه علمي كه به آن علاقه‏منديم سري بزنيم تا جايگاه خود را در موضوع مطلوب خود دريابيم.
3. همچنين او عقيده دارد، هنگام انتخاب يك كتاب ابتدا از خود بپرسيم خصوصيات فكري ما و طبع كنجكاو و حساس ما كه منبع بسياري از شعف‏ها و حزن‏هاي ما است طالب چيست؟ شعر؟ روان‏شناسي؟ حكمت؟ هنر؟ بدين ترتيب، زمينه‏اي براي كار در موضوعي كه بدان علاقه داريم فراهم مي ‏آوريم و حدودي براي خود ترسيم مي‏ كنيم؛ چه همان طور كه گفتيم دانستن همه چيز غير ممكن است.
4. آندره مورو عقيده دارد، بعد از كتب آسماني شريف‏ترين و مفيدترين كتاب‏ها بيوگرافي‏ها هستند. به قول رنه دكارت مطالعه يگانه راه آشنايي با بزرگان روزگار است كه قرن‏ها پيش از اين در دنيا به سر برده ‏اند و اكنون زير خاك منزل دارند.
5. ارل.اف - رسكامون مي‏ گويد: چنان كه در انتخاب دوست براي خود دقت مي‏ كنيد، در انتخاب نويسنده نيز براي خواندن خود دقت كنيد.
منبع:سایت انوار طاها


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.