سه‌شنبه، 26 اسفند 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

مرد، در آوردن افراد به خانه بايد چگونه باشد؟


پاسخ :
مرد مسلمان بايد نسبت به مردان نامحرمى كه در خانه اش رفت و آمد مى كنند، حساس و با احتياط باشد تا مبادا زن و دخترش در دام افتند. مرد مسلمان نسبت به كسانى كه در خانه او رفت و آمد مى كنند، مانند خويشان نامحرم و كارگران و مهمانان نبايد نسبت به همه آنها خوش بين و مطمئن باشد، بلكه بايد نگاه آنها را نسبت به خانه و خانواده اش زير نظر بگيرد و حساس باشد تا مبادا پيش آمدهاى ناگوارى كه از اين راه براى خانواده ها رخ داده و در روزنامه ها خوانده ايم و يا شنيده ايم، پيش آيد و كار از دست رفته باشد. ((علاج واقعه پيش از وقوع بايد كرد.))
اگر بگوييد اين كه بد بينى نسبت به همه مردمان است، ناخن زدن به نگاه مردم و نشست و برخاست مردم است!!
مى گوييم چه بايد كرد كه اسلام به عفت و سلامت خانواده اهتمام بسيار دارد، چنانكه در درس نهم گفتيم: سلامت خانواده يكى از اركان پنجگانه دعوت انبياست، به علاوه اسلام مى گويد: در اين مورد حساس و با احتياط باش، نه آنكه به كسى توهين كن يا بدون آنكه چيزى از كسى ببينى، گوشه و كنايه اى بزن يا اگر از كسى كمال اطمينان را دارى و مى دانى كه او خود زن و دختر دارد و مسلمان و متعهد است، باز هم كه نسبت به او حساس و بدبين باش.
چقدر زيبا مى فرمايد اميرالمؤ منين (عليه السلام) كه نسبت به حفظ خانواده ات همان گونه كه در بيرون رفتن آنها از خانه مراقبت دارى، در وارد شدن مردان نامطمئن " 12 " هم مراقبت داشته باش.
امين زن نسازى هيچ مردى
كه اينجا نقل زنبور است و انگور
هزارش مرد اگر زهد است و تقوى
ز يك ديدن نپرهيزد مگر كور
(شهريار)
دليل
قال على (عليه السلام): واكفف عليهن من ابصارهن بحجابك اياهن، فان شده الحجاب اءبقى عليهن وليس خروجهن باءشد من ادخالك من لا يوثق به عليهن.
على (عليه السلام) فرمود: چشم زنان را به وسيله حجابى كه بر آنها مى گذارى (از ديدن هر صحنه فتنه خيز و منظره شهوت انگيز) بركنار بدار، زيرا كه حجاب، عفت آنان را نگه دارنده تر است و نيز از خانه بيرون رفتن زنان، سخت تر از آن نيست كه شخص غير قابل اعتمادى را به خانه بياورى.
منبع:سايت انوار طاها


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.