سه‌شنبه، 26 اسفند 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

پسر 7 ساله ام وسايل منزل و اسباب بازي هايش را خراب مي كند. با اين رفتار او چگونه برخورد كنم؟


پاسخ :
بايد علت را بيابيد و آن را از بين ببريد. علل تخريب کودکان چنين است:
1. عصبانيت: فرزند شما وقتي عصباني مي شود، وسايل را تخريب مي کند؛ بنابراين، با توجه و نوشتن علل عصبانيت او، ريشه ها را بيابيد و زمينه ها را از بين ببريد.
2. باج خواهي و جنگ قدرت: ممکن است وقتي به خواسته هاي غير منطقي اش نمي رسد، از اين حربه استفاده مي کند تا شما را تسليم کند. در اين صورت از اصل خاموشي استفاده کنيد.
3. جلب توجه: گاهي کودکان براي جلب توجه ديگران، به ويژه والدين، به تخريب دست مي زنند. اين علت نشان مي دهد که فرزند شما نيازمند توجه است؛ پس در غير زمان متعارض( زماني که تخريب نمي کند)، به او بيشتر توجه کنيد تا اين نياز او تأمين شود.
4. انرژي بيش از حد: کودکاني که انرژي بيش از حد دارند، گاهي به تخريب دست مي زنند. انرژي او را با فعاليت هاي ورزشي رها سازيد.
5. کنجکاوي: کودکان کنجکاوند و گاهي به همين جهت و براي ارضاي حس کنجکاوي، وسايل منزل يا اسباب بازي هاي خود را خراب مي کنند. براي ارضاي اين حس، راديويي کهنه و غيرقابل استفاده را در اختيارش قرار دهيد تا آن را باز کند و به هم بريزد. باز کردن برخي وسايل برقي با نظارت شما نيز مي تواند در ارضاي حس کنجکاوي او مؤثر باشد.
6. فراواني نعمت: اگر در خريد اسباب بازي برايش زياده روي کرده ايد، اين کار را محدود کنيد. گاهي داشتن اسباب بازي هاي متعدد و متنوع، او را به اين رفتار مي کشاند؛ زيرا براي از دست دادن آن ها هيچ گونه نگراني ندارد.
منبع:سايت انوار طاها


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.