چهارشنبه، 27 اسفند 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

چرا امام زمان علیه السلام سالها قبل از ظهور متولد شدند؟ فایده وجودشان چیست؟


پاسخ :
اعتقاد به وجود امامی که الآن زنده است و در بسیاری از مناطق حضور دارد، باعث قوت قلب و اعتماد و تقویت روحیه ی پیروان عقیده مند می شود.
اگر ما هزاران سال انتظار بکشیم تا شخصی بعداً ظاهر شود، مسلّماً خود را در زندگی بدون پشتوانه می بینیم. امّا امروز که معتقدیم آن حضرت وجود دارد و از حال ما آگاه است، می توانیم در مشکلات به ایشان اعتماد کنیم و این وسیله ی « امید» می شود.
بنابراین، امام باید در هر زمان باشد تا مایه ی اعتماد، قوّت قلب و امید پیروان شود، تا آن ها بتوانند در مشکلات از وجود مقّدس او کمک گرفته و در مسئولیّت ها هم احساس مسئولیّت کنند. ما معتقدیم که نامه ی اعمال ما، در هفته دو مرتبه به حضور امام زمان علیه السلام می رسد. این که احساس کنیم که اعمال ما را ایشان ملاحضه می کند، همین باعث ایجاد احساس یک مسئولیت قوی در ما می گردد. 1
به عبارت دیگر، ایمان به وجود امامی که زنده، حاضر و ناظر است، سبب تربیت هر چه بیشتر عقیده مندان می شود؛ یعنی یک عامل تعلیم و تربیت و امید و حرکت است.

پی نوشت:
1. حضرت امام خمینی رحمت الله علیه می فرمایند: به حسب روایت هفته ای دو دفعه نامه ی اعمال ما پیش امام زمان علیه السلام می رود، می ترسم ما که ادعا داریم که تابع این بزرگوارهستیم، شیعه ی این بزرگوارهستیم، نامه ی اعمال ما را که ببیند، نعوذبالله شرمنده بشود. نکند خدای نخواسته از من و شما و سایر دوستان امام زمان علیه السلام یک وقت چیزی صادر بشود که موجب افسردگی امام زمان علیه السلام باشد. از خودتان مراقبت کنید. از خودتان پاسداری کنید.(صحیفه نور، ج 7، ص 267)


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.