شنبه، 8 فروردين 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

وظیفه منتظران حضرت مهدی (عج) در مورد مسأله وحدت اسلامی چیست؟


پاسخ :
در عصر حاضر اولین موضوع وحدت بین مسلمانان در مقابل فرقه‌های انحرافی است که متأسفانه این گروه‌ها امروز در کشورهای اسلامی در جولان هستند. همه مسلمانان باید در مقابل فعالیت‌های این گروه‌های افراطی متحد شوند تا زمینه ظهور امام زمان(عج) که همان احیای اسلام راستین است فراهم شود.
توجه به آموزه‌های اصیل مذهب تشیع که برگرفته از سیره اهل بیت(ع) است از سوی شیعیان ضروری است و همچنین توجه به مبانی دینی بدون انحراف و حاشیه و باید کاملاً حواسمان باشد که در مکتب و تعالیم تشیع مسائلی که به نوعی جزو بدعت‌های غلط دینی محسوب می‌شود شکل نگیرد.
آنچه که رضایت حضرت ولی‌ عصر(عج) را که همان رضایت الهی است جلب می‌کند تبلیغ و نشان‌دادن دین اسلام به شکل صحیح در جامعه است؛ اسلام، یک دین کامل و سهل و آسان است.
در روایات آمده است که در موقع ظهور، امام زمان(عج) دینی جدید می‌آورد (یاتی بدین جدید)، منظور دینی جدید نیست بلکه همان اسلام پیامبر اعظم(ص) است که در طول سالیان، خیلی پیرایه به آن بسته شده تا جایی که انسان اصل اسلام را از یاد می‌برد. وقتی حضرت قائم(عج) این اسلام اصیل را می‌آورد مردم تعجب می‌کنند که این دین بر خلاف عقاید و باور‌های آن‌ها چقدر راحت است.
در این راستا منتظران باید به باطن دین توجه کنند که پیام آن، پیام مهربانی، صلح، دوستی و دوری از جنگ و خونریزی است؛ حضرت محمد (ص) پیام‌آور صلح و ویژگی بارز ایشان رحمت‌‌للعالمین بود، طبیعتاً این صفات در امام زمان(عج) نیز به‌عنوان فرزند این پیامبر(ص) متجلی است و ایشان وصی رحمت پرودگار برای مخلوقات هستند.
برای آماده شدن در مسیر ظهور ما باید نسبت به مبانی اصیل دینی بیشتر آشنا شویم و آن‌ها را در جامعه اسلامی خود بر اساس آئین و سنت پیامبر اکرم(ص) به کار بگیریم و بسط دهیم تا علاوه بر جلب رضایت امام زمان(عج)، زمینه‌ساز ظهور منجی باشیم.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.