يکشنبه، 23 فروردين 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

هنگامي كه دل انسان گرفته و حسرت گذشته را مي خورد چه كند؟


پاسخ :
خلق و خوي انسان هميشه ثابت نيست. گاهي شاد است و گاهي غمگين و دلايل اين حالات هم گاهي دروني است و گاهي بيروني و راه‏هاي غلبه بر غم هم با توجه به دليل به وجود آورنده آن متفاوت است. براي به دست آوردن شادابي در پاسخ به سؤال شما كه براي رفع(دل‏گرفتگي) چه بايد كرد. بايد به حضورتان عرض كنم:
اولاً، بايد بدانيد كه حسرت گذشته جز تخريب آينده ثمره‏اي براي شما ندارد مگر در مواردي كه حالت عبرت‏ آموزي و درس گرفتن داشته باشد پس سعي كنيد حسرت گذشته را نخوريد بلكه اگر تجديد خاطرات مي‏ كنيد باعث شادي شما شود زماني كه احساس مي‏ كنيد غمگين هستيد ورزش كنيد، تفريح سالم داشته باشيد، معاشران خود را از ميان افراد پرشور و فعال انتخاب كنيد.
خلاصه اين كه از لحظه لحظه زندگيتان درست بهره‏مند شويد. اگر اين كار را نكنيد مدتي ديگر حسرت اين روزگار را مي‏ خوريد!؟ انسان بايد از هر نعمتي كه خداوند به او عطا كرده استفاده درست كند، بنابراين جواني سن شادابي است، خواندن دعا به انسان آرامش مي دهد زماني كه احساس تنهايي و غربت مي‏ كنيد حتما با ياد خدا آرام خواهيد شد. ضمن اين كه بايد بدانيد دوران دانشجويي و دوري از خانواده هم دوران پرخاطره و آموزنده‏اي است و ابدي نيست، زودگذر است، بنابراين بايد از اين دوران نهايت استفاده بهينه را داشته باشيد چه از لحاظ تجربه زندگي گروهي و جمعي (دانشجويي - خوابگاهي) و چه از لحاظ استقلال نسبي كه كسب كرده ‏ايد و مي ‏توانيد خودتان تا حد زيادي براي اوقات خود برنامه ‏ريزي كنيد، به دور از رفت و آمدهاي فاميلي و مراسمات خانوادگي، بنابراين در كلاس‏ هاي مختلف شركت كنيد، مطالعات غير درسي داشته باشيد و... در اين صورت وقت شما كاملاً پر شده و ديگر فرصتي براي كسالت و ناراحتي نخواهيد داشت.
منبع:سايت انوار طاها


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.