پرسش :
کسى اين مطلب را مىداند که عدالت در امام جماعت شرط است، ليکن نمىداند فلان عمل (که در حقيقت مسقط عدالت است) مسقط عدالت است يا نه؛ مدتى بعد معلوم شد که آن فعل مسقط عدالت بوده، نمازهايى که تا کنون خوانده صحيح است يا خير؟
پاسخ :
اگر احراز عدالت امام با يقين به صدور عمل مذکور از او، از اين جهت باشد که جاهل به معناى عدالت است جماعت او صحيح نيست و چنانچه جاهل مقصّر باشد بايد احتياطا نماز را اعاده کند.
منبع: استفتائات امام خمینی(ره)، ج1، ص289
اگر احراز عدالت امام با يقين به صدور عمل مذکور از او، از اين جهت باشد که جاهل به معناى عدالت است جماعت او صحيح نيست و چنانچه جاهل مقصّر باشد بايد احتياطا نماز را اعاده کند.
منبع: استفتائات امام خمینی(ره)، ج1، ص289