پرسش :
زنی به یائسه بودن خود علم داشته و چند مرتبه بدون گرفتن عدّه، ازدواج موقّت نموده است و بعد حامله شده که کاشف از عدم یأس است و در لحوق این ولد به این ازدواج مردّد گشته که شاید هم برای شوهر اوّل باشد. حکم وطیهایی که انجام شده چیست و ولد ملحق به کدام است؟
پاسخ :
این وطیها، به شبهه بوده و ظاهراً ولد ملحق به آن است که صاحب عدّهی فعلیه بوده، بنا بر این که عدّه وطی به شبهه هم فراش است. (مستفاد از جامع المسائل، ج 3، صفحه 535. )
منبع: استفتائات از محضر حضرت آیتالله العظمی بهجت (دوره 4 جلدی)، ناشر: دفتر حضرت آیتالله العظمی محمدتقی بهجت، قم، 1386.
این وطیها، به شبهه بوده و ظاهراً ولد ملحق به آن است که صاحب عدّهی فعلیه بوده، بنا بر این که عدّه وطی به شبهه هم فراش است. (مستفاد از جامع المسائل، ج 3، صفحه 535. )
منبع: استفتائات از محضر حضرت آیتالله العظمی بهجت (دوره 4 جلدی)، ناشر: دفتر حضرت آیتالله العظمی محمدتقی بهجت، قم، 1386.