جمعه، 2 اسفند 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

خطر ابتلا به کرونا ویروس در ایران

پرسش :

آیا خطر ابتلا به کرونا ویروس در ایران وجود دارد؟


پاسخ :
در حال حاضر ویروس وارد کشور شده است و ابتلای چند نفر به این ویروس در کشور تایید شده است. شرایط بیماری در جهان به سرعت در حال تغییر است و لازم است به اطلاعیه‌ها و بروز رسانی‌های وزرات بهداشت در این خصوص دقت کنید. بدیهی است ارزیابی خطر طغیان‌های کرونا ویروس جدید بستگی به قدرت سرایت بیماری، قدرت بیماریزایی، شدت بیماری و همچنین درمان‌های در دسترس دارو یا واکسن دارد. در حال حاضر علی‌رغم قدرت سرایت بالا، این بیماری تنها در حدود ده درصد موارد شدید شده و بیمار نیاز به بستری در بیمارستان دارد.
 
از موارد بستری نیز تنها ده درصد موارد بسیار شدید شده و راهی ICU می شوند. میزان کشندگی بیماری حدود ۲ درصد کل موارد بیماری است. به دلیل قدرت سرایت بالا، مردم نگران شده اند، ولی تا زمان کنونی بیماری در ۹۰ % موارد خفیف در حد سرماخوردگی و با استراحت در منزل، مصرف مایعات و مسکن‌های تب بر بهبود می‌یابد و در طول استراحت موازین بهداشت تنفسی و شستشوی مکرر دست‌ها را باید رعایت نمایند.
 
البته مشخص نیست در آینده دو ویژگی نامبرده در فوق و درمان‌های احتمالی چه وضعیتی پیدا کنند، اما آنچه که محرز است خطر بیمار شدن مثل تمام بیماری‌های تنفسی و سرماخوردگی عمدتاً بستگی به تماس نزدیک با بیماران دچار علائم دارد. با توجه به عدم ورود ویروس به کشور در حال حاضر، خطر ابتلاء مردم کشور پائین ارزیابی میگردد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.