دوشنبه، 19 اسفند 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

اختلال اندام‌های بدن در اثر اضطراب ناشی از کرونا

پرسش :

اضطراب ناشی از کرونا در کدام اندام‌های بدن اختلال ایجاد می‌کند؟


پاسخ :
بیماری ناشی از ویروس خطرناک کرونا در حال حاضر به یک مشکل بزرگ جهانی تبدیل شده و همه افراد نسبت به این بیماری نگرانی و اضطراب دارند، به همین دلیل برای مبتلا نشدن به این ویروس دست به هر کاری می‌زنند، اما باید توجه داشت که روش‌های نادرست و باور‌های غلط درباره ویروس کرونا نه تنها کمکی به از بین بردن ویروس و درمان بیماری ناشی از آن نمی‌کند بلکه می‌تواند موجب آسیب رساندن به بدن فرد نیز شود.
 
حمله عصبی
حملات عصبی ناشی از اضطراب ویروس کرونا می‌توانند منجر به بروز علائم فیزیکی مختلفی در بدن شوند که از آن جمله می‌توان به تپش قلب، درد قفسه سینه و سبکی سر اشاره کرد. در این حین ممکن است حتی حس گرم شدن بدن را نیز تجربه کنید.
 
افسردگی
اضطراب مزمن ناشی از شیوع کرونا ویروس می‌تواند خطر افسردگی را افزایش دهد که علائم آن عبارت اند از؛ جمع گریزی، کاهش علاقه، احساس گناه و نا امیدی از فعالیت‌هایی که زمانی دوست داشته اید.
 
درد‌های عضلانی و پراکنده
اضطرابی که به دنبال شیوع کرونا در جامعه افراد را درگیر می‌کند گاهی ممکن است که علاوه بر اثرات روانی در عضلات و دیگر بخش‌های بدن خود را نشان می‌دهد.
 
تپش قلب
تپش قلب به دنبال بروز حملات عصبی رخ می‌دهد، اما اضطراب هم باعث افزایش ضربان قلب می‌شود. در این موارد احساس می‌کنید که قلبتان ضربان بیشتری پیدا کرده و بیشتر می‌تپد.
 
مشکلات تنفسی
اضطراب می‌تواند باعث تنفس سریع و کم شود و در مواردی که فرد حمله عصبی را تجربه کند این وضعیت شدت بیشتری می‌یابد.
 
افزایش فشار خون
اضطراب و نگرانی ابتلا به کرونا باعث بالا رفتن فشار خون می شود و عواقب جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.