چهارشنبه، 28 اسفند 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

خانه تکانی در روزهای کرونایی

پرسش :

در روزهای کرونایی چگونه خانه تکانی کنیم؟


پاسخ :

پاسخ از آقای دکتر جمال میرزایی، فوق تخصص عفونی:

درباره خانه تکانی در روزهای کرونایی و اینکه می‌توان الکل یا محلول‌های ضدعفونی کننده را با موادی مانند شیشه پاک کن ترکیب کرد، باید گفت: الکل یا محلول‌های ضدعفونی کننده به هیچ عنوان نباید با موادی مانند شیشه پاک کن ترکیب شوند. الکل را باید به همان صورت یا با آب مقطر ترکیب کرده و سپس استفاده کرد.

برخی کارشناسان بر این باورند که در شرایط فعلی خانه تکانی هیچ ایرادی ندارد، اما باید حتما یکسری از نکات را رعایت کرد. نکته نخستی که باید به آن توجه کرد این است که موقع شست و شو حتما در‌ها و پنجره‌ها را باز کنند چراکه تصور غلطی مبنی بر این موضوع وجود دارد که اگر پنجره و در‌ها باز باشد آلودگی به منزل می‌آید در حالی که کارشناسان بهداشتی در تحقیقات اخیر خود به این موضوع پی برده اند که باز کردن در‌ها و پنجره‌ها هنگام استفاده از مواد شوینده بهترین کار ممکن است.

آن‌ها می گویند که ماده شوینده تنها در یک دقیقه آلودگی یا ویروس را از بین می‌برد. برای نظافت حتما از دستکش استفاده کنید چراکه مشاهده می‌شود مصرف وایتکس بالا رفته که برخورد زیاد پوست با این ماده شوینده باعث بیماری پوستی می‌شود. فاصله افراد باید با مواد شوینده حفظ شود یعنی اگر در محلی از وایتکس استفاده کردند از آن دور شوند و در هوای ازاد بایستند.

بهتر است افراد خود خانه هایشان را تمیز کنند. اگر وسیله را را برای شست و شو به خارج از خانه ارسال کردید حتما باید با کاور به خانه بیاورند سپس کاور را دور انداخته و اگر امکانش وجود داشت در معرض آفتاب قرار دهید.

منبع: باشگاه خبرنگاران


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.