چهارشنبه، 28 اسفند 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

دید و بازدید در ایام شیوع کرونا

پرسش :

آیا با توجه به شیوع کرونا، نوروز امسال اصلا به دید و بازدید نرویم؟


پاسخ :

پاسخ از آقای دکتر مسعود مردانی، متخصص بیماری‌های ریوی:

کسی که بهداشت فردی خود را رعایت نکند، خود را در معرض بیماری‌ها قرار می‌دهد، یعنی در واقع یک خطایی کرده که این خطا ممکن است گریبانگیر خودش باشد. در این موقعیت مقامات می‌توانند از حضور و مداخلات مردم ممانعت کنند تا بتوانند سلامت جامعه را حفظ کنند.

یکی مسائلی که در بهداشت عمومی با توجه به شیوع کرونا، بسیار مهم و مطرح می‌شود این است که از شرکت در تجمعات اکیدا خودداری کنید. برای اولین بار در تاریخ کشور ایران گفتیم نوروز امسال دید و بازدید، دورهمی، مسافرت (چه زیارتی و چه سیاحتی) نداریم. حتی مقامات کشور سخنرانی‌هایشان را تعلیق کردند، شهروندان به هیچ عنوان نباید تجمع بیش از ۱۰ نفر داشته باشید، زیرا اگر یک نفر از این افراد بیماری کرونا را داشته باشد می‌تواند به بقیه منتقل کنند.

یک بیماری کرونایی می‌تواند حداقل ۴ نفر را در یک زمان بیمار کند، به همین دلیل شرکت در تجمعات حتی مراسم عزاداری و ... به هیچ وجه در زمان اپیدمی توصیه نمی‌شود.

اگر تجمع مشکلی ایجاد نمی‌کرد و بیماری را انتقال نمی‌داد مدارس و دانشگاه را تعطیل نمی‌کردند. اگر ما بتوانیم این گردهمایی را ۶۰ درصد کاهش دهیم آن موقع توانستیم در کنترل اپیدمی کاری کرده باشیم، اگر این کار را نکردیم تعداد زیادی از مردم گرفتار این بیماری می‌شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.